Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2013

Startat av Delirium, 23 december 2012 kl. 15:28:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

ErikLj

Under lördagen fortsatte tärningarna att rulla. Endast ett kort avbrott när en mycker god middag serverades. Stort tack för det.

RFC tog revanch och lyckades få hem värdefulla flygfoton och till och med skjuta ner 2 Albatrosser. Egna förluster blev 6 plan. Bloody april 1917.

1918 vid Somme gör Tyskland upprepade försök att slå BEF.

Offensiven 1914 fortsätter men Normandie 44 missade moralslaget och packades ihop.

Årers team verkar vara första världskriget.

/Erik

rensarn

Tack allihop och ett speciellt tack till de som arrangerade denna helg!

Det var en riktig ljuspunkt denna vinter och när det gäller OàO så är
jag helt lyrisk. Snygg karta, snygga brickor, intressant men enkelt
system och en riktig 1914 års-känsla.

Grottar nu ner mig i en del soloprojekt och kommer fram i maj.

Syns på LinCon.
Rensarn

Scipio

Tack för ett grymt trevligt Galore!
Vill tacka Björn som drog igång och koordinerade allt och Patrick för dom fantastiska lokalerna och den förträffliga gemensamma middagen på lördagkvällen.
I min mening var det det bästa Galore till dags dato.

Jag ägnade helgen med att speltesta 1914: Offensive à outrance och är övertygad om att det här spelet kommer att bli något utöver det vanliga.
En mycket trevlig helg.
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

CiteraDen där förstameningen kunde man nästan feltolka, Elias.

Inser det, men nu var det en knubbig brun fågel jag tittade på. Tack för ett toppen-arrangemang!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Kul att det blev så många till slut, jag räknade till 22 deltagare totalt över helgen, och att lokalen uppskattades, det var verkligen ett stycke fransk magi som ordnade fram den så lägligt. Det enda som möjligen var lite problematiskt var in- och utpassagen, men i takt med att vi lärde oss porttelefonsystemet flöt det ju ganska smidigt.

Jag hoppas så klart vi kan återvända nästa år och Patrick har uttryckt sin entusiasm för tanken, låt oss bara hoppas det stämmer planeringstekniskt.

Kom gärna med fler synpunkter på årets sammankomst och även om ni har tankar inför framtiden.

Björn
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

silversixx

Sjukt besviken att jag missade hela eventet!

tinG

Citat från: "silversixx"Sjukt besviken att jag missade hela eventet!
Jo. det var faktiskt lite tomt utan Mr Galore.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rikard W. Andersson

Tack för en mycket trevlig helg i fina lokaler. Björn och Patrick skall ha en eloge för det.  :up:

Trots att vi tog oss vatten över huvudet med Battle for Normandy fick jag mersmak av invasionen och satte upp Normandy '44 så fort jag kom tillbaka till Malmö. Tror att lärdomen för egen del får bli att "less is more".

Hoppas vi ses snart igen.

ErikLj

Även jag vill framföra ett stort tack till Björn och Patric för ett mycket väl genomfört arrangemang. Precis lagom omfattning och inriktning för mig. Utöver R&R blev det non-stop blipspel för mig.

Enda förbättringspotential förutom dörrklockan var viss förvirring kring öppningstider på morgon.

Har redan bokat in nästa år och försöker värva medresenärer.

Är intresserad att spela vidare, t ex via VASSAL. Någon intresserad kontakta mig på erik-at-ljungberg-punkt-org

/Erik

silversixx

Citat från: "tinG"
Citat från: "silversixx"Sjukt besviken att jag missade hela eventet!
Jo. det var faktiskt lite tomt utan Mr Galore.
:)
1914-fronten hade sett bra mycket ballare ut om jag varit med ;)

Granlid

Kan bara instämma i hyllningskören till Patrick och Björn för detta evenemang.
Två-rätters middagen med tillhörande vinpaket var en höjdare!

Tack till alla andra som bidrog, speciellt till Erik som fick mig att komma igång med Bloody April.
Extra kul att komma till hotellet och hitta detta tavelarrangemang.
Friendly fire isn't.

Patrick_T

OK, jag hörde ingenting från brf Styrelse, så det verkar att det är inga problem att kasta miljonstal män på olika blodiga fronter in i lokalen, och då kan man satsa på samma lokal nästa år  :up:...

Bara två besvikelser
1: Jag glömde i kylskåp de 5 liter marinerad gurkor som Lou hade hjälpt förbereda till middag (övermarinerad gurkor få det bli till lunchlådor denna veckan  :cry: )
2: Vi njöt inte av bastun på lördag, det var helt enkelt för mycket. Då förslag till nästa gång att arrangera ev-pingis + bastu med öl/wisky på fredag kväll istället.

Det var ett jätte trevligt sällskap, så det är bara att fortsätta !

Ludiquement, Patrick.

Delirium

Underbart att höra, Patrick, och stort tack återigen för din gästvänlighet!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Andreas Lundin

Hemskt tråkigt att jag ite kunde komma. Hälsan var dock inte den bästa. Vi syns nog ändå igen!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

Det var ett mycket bra arrangemang, den här gången också. Tack så mycket Patrick och Björn!
Nu är det är bara att börja ladda för nästa år...