Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2013

Startat av Delirium, 23 december 2012 kl. 15:28:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

tinG

Hej,

kul att så många nappat på OàO. Här är ett förslag på upplägget. Vid behov skapar jag en ny tråd för pregame-diskussioner och frågor.

Speltest

Spel: 1914: Offensive à outrance, The Western Front in WWI
Plats: Galore 2013
Tid: 8-10 februari 2013
Antal deltagare: 2-6+

Entanten (3 spelare)
- Alsace, 1:a och 2:a Armén
- 3:e och 4:e Armén
- 5:e Armén, BEF och Belgien

Tyskland (3 spelare)
- 1:a och 2:a Armén
- 3:e, 4:e och 5:e Armén
- 6:e och 7:e Armén

Intresserade:
- 'tinG' = Jonas Multing
- 'Uffe' = Ulf Bergqvist
- 'Engelbrekt' = ??
- 'Scipio' = Roger Sjögren
- 'Andreas Lundin' = Lundapågen
-
-
-

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

ErikLj

Ang OáO

Kan det vara idé att inte låta spelarna ha en armégrupp var utan spela var tredje arme istället? Detta för att lite simulera samordningsproblemen mellan arméern?

Ex Tyskland
A : 1:a, 4:e och 7:e
B: 2:a och 5:e
C: 3:e och 6:e

/Erik

Andreas Lundin

...och fullständig tystnad mellan armecheferna utom när man har konferenser?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Klas Malmström

Citat från: "Andreas Lundin"...och fullständig tystnad mellan armecheferna utom när man har konferenser?
Brevduvor måste väl vara ok att använda mellan konferenser dock?  :D
Klas Malmström
Linköping

ErikLj

Citat från: "Andreas Lundin"...och fullständig tystnad mellan armecheferna utom när man har konferenser?
Sex blippspelare och fullständig tystnad under partiet????

Rikard W. Andersson

Jag hänger som sagt med David (Engelbrekt) upp och bevistar Galore i år igen. Och väl uppe i Götet drar vi  med oss Tobias här från forumet också.

Skulle kunna tänka mig att vara med på 1914 OáO, även om jag har väldigt liten erfarenhet av spel i den viktklassen (är det ett problem?). Finns det plats för Tobias också i fall han är intresserad?

Andreas Lundin

Hur är det med parkering nu? Ev blir det nåt trevligt hotell en bit bort för mig och då måste jag ha nånstans att ställa pärlan.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rikard W. Andersson

Vi siktar nog på att spela något annat, antagligen Normandy '44, så stryk min intresseanmälan för 1914 OáO.

Något som jag fortfarande skulle vilja testa, i fall det skulle bli något parti på Galore, är Here I Stand eller Virgin Queen.

Delirium

Citat från: "Andreas Lundin"Hur är det med parkering nu? Ev blir det nåt trevligt hotell en bit bort för mig och då måste jag ha nånstans att ställa pärlan.

Som vår värd Patrick uttryckte det är det en lyx att ha bil i Linnéstan. De två ställena jag hittat tar minst 15 i timmen fram till 19 på fredag kväll och under lördag dag. Det är Campus Linné och ett P-hus bara ett stenkast från lokalen...
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Delirium

Citat från: "Rikard W. Andersson"Vi siktar nog på att spela något annat, antagligen Normandy '44, så stryk min intresseanmälan för 1914 OáO.

Något som jag fortfarande skulle vilja testa, i fall det skulle bli något parti på Galore, är Here I Stand eller Virgin Queen.

Jag kommer personligen att vilja dra igång multiplayerspel av den typen, men det är inte de som är högst på önskelistan den här gången för min del. Age of Renaissance, Battlestar Galactica, Britannia, Eclipse åker med från mina hyllor.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

melcer

Skiljsmässa, flytt, barn och internetlös i nästan 2 månader har gjort att jag inte fått reda på detta förrän nu... Är jag en så usel med/mot-spelare att ni inte meddelar mig?  :wink:

Typiskt nog så är det under min barnvecka men jag ska försöka ordna barnvakt så jag kan dyka upp.

Edit. Jonas, om det behövs fler spelare till OaO så prövar jag det igen annars så är Normandy intressant.

silversixx

Citat från: "Delirium"
Citat från: "Rikard W. Andersson"Vi siktar nog på att spela något annat, antagligen Normandy '44, så stryk min intresseanmälan för 1914 OáO.

Jag kommer personligen att vilja dra igång multiplayerspel av den typen, men det är inte de som är högst på önskelistan den här gången för min del. Age of Renaissance, Battlestar Galactica, Britannia, Eclipse åker med från mina hyllor.
Kan nog övertyga en viss Erestam om att ett parti AoR...

tinG

Melcer,

du är fantastisk att spela tillsammans med!  :)

et al,

Nåväl... angående OàO speltestet på Galore 2013 så forsätter jag diskussionen i den den här tråden
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

aegneus

Parkering - mer förslag:

Det finns hyfsat billiga (15 kr 8-18/8-15, 2 kr resten) parkeringar på gatorna i närheten (Seminariegatan, Carl Grimbergsgatan) och för den som kör budgetalternativ och accepterar en tiominuters stärkande promenad kan man sikta på backen vid Annedalskyrkan eller Änggårdsplatsen. Budgetalternativen ligger lite ensligt, att tänka på för de som inte vill ha sin bil där över en helg.

Länk till gatuparkeringar:

http://goteborg.se/wps/portal/invanare/trafik-o-gator/parkera/parkeringsplats/parkeringskarta/

aegneus

Fråga: Finns det två personer som vill spela The Blitzkrieg Legend, som allierade? Vi är tre personer som vill spela ihop, det är en av de roliga sakerna med konventsspel (och då tror vi att tre på tyska sidan är bättre). Sedan är det länge sedan vi spelade OCS och vi har aldrig varit några höjdare på det men entusiasm finns det.

Med god bemanning hoppas vi i så fall på att få rulla igenom det mesta av kampanjen.