Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göteborg / 2015-04-18 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 4 februari 2015 kl. 18:09:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Frocken

Hade gärna kommit men ni lyckas pricka för mig olämpliga datum...

9 maj är dock fullt möjlig, skam den som ger sig!

Delirium

Jag har klartecken för nu på lördag 18 april! Vilka kommer?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Jon

Pierre

Är troligtvis i GBG på Lördag men dessvärre hade jag helt glömt bort det här arrangemanget och lovat bort mig från ca 14:00-väldigt sent.

aegneus

Suck......  :(

Känner mig som en 3/0-0 ledare när det gäller de här tillfällena.

tinG

Citat från: Delirium skrivet 12 april 2015 kl. 20:57:51
Jag har klartecken för nu på lördag 18 april! Vilka kommer?
Det ser gynnsamt ut för mig också :-)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Blir det faktiskt i lokalen den här gången? Spänningen är olidlig.  :o

Är det från 12, Patrick? Jag kommer efter lunch, så passar bra.
Imperial Elegy
Space Empires

Patrick_T

Har faktiskt lokal nyckeln hemma sen måndag  :D bättre än förra gången  :oops:

Ska komma kl 12:30, men eftersom jag bor "runt hörnet" på Olivedalsgatan 1 det är bara att hämta nyckeln för den som vill börja tidigare (från kl 11). Tel 0706 290 345.

BEST/BILLIGASTE BIL PARKERING:
från Linneplatsen (200m från lokalen) rondel kör upp Konstepidemins väg 20m, tar 1sta höger på Haralsgatan och använder parkering som finns där brevid Psykologiska Institutionen (röda tegel byggnad)

Jon

tinG

Och vad spelas på lördag?

Som bekant är jag själv rätt hex & blipporienterad. Här är ngr. tankar:

Musket & Pike?
SPQR el. Alexander?
NBL Napoleon against Russia?
Flygspel? (Bomber Command, Nightfighter, The Burning Blue, Downtown)
The Caucasus Campaign

Har själv inte fått spelat ngt på flera veckor och är väldigt sugen på att plocka fram pincetten...

J
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Just nu är jag extremt förkyld men jag tror jag ska kunna släpa mig dit imorgon, man brukar få extra energi av speldjävulen.

Min personliga tanke är (bl a på pga förminskad hjärnkapacitet) att spela inte alltför avancerade spel. Jag och Hannes har en plan för Wilderness War men det beror även på dagsform och vad det finns för alternativ. Hoppas på att kunna stanna till sent (ligger på plus hemma).
Imperial Elegy
Space Empires

Jon

Kommer som sagt på eftermiddagen om det finns möjlighet för något spel med någon då? Kanske något multiplayer på eftermiddagen?

Jag har suttit med Stars & Bars (acw, perryville, wargamer mag) här hemma det senaste, men erotikfaktorn på ett svartvitt 80-talstidningsspel är väl inte direkt skyhög.

Patrick_T

Med Philippe vi troligtvis söker en General för att spela "SPI Operation Star" (med mina snygga nya graphic och 15mm brickor  ;) )

Annars SQRT- Alexander låter lovande, men är ny börjare (ska komma med Simple GBoH rules) ...

PS: ingen mat denna gången, men det finns 10tals möjligheter runt lokalen, och cafe finns det.
PS: det finns också bastu, om någon planera att spela natten runt och behöver det  :up: