Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2016 4 - 8 maj 2016

Startat av Rydfalk, 29 november 2015 kl. 11:43:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

En månad kvar! Jag kan ha fel men känns som en smula låg intensitet i planeringen? Vet att vi saknar ett par regulars i och för sig.

Behövs säkert inte förtydligas men man får så klart jättegärna dyka upp i krigsspelsrummet och dra igång annat även om man inte är just intresserad av The Greatest Day eller den medellånge mannen från Korsika (Napoleon I).  :up:
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Jag önskar jag kunde vara med. Lincon är ju ändå Lincon. Förståelsen från andra utanför Lincongänget i min omedelbara närhet har dock ingen som helst förståelse är jag rädd...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Mats Eden

Och givetvis finns möjlighet att rycka in som bataljonschef eller så under del av övningen också.

Fredrik H

Jag räknar med att komma, men det finns fortfarande en del oklarheter så jag vill inte binda mig till något. Hur bor folk, vilka alternativ finns det?

Delirium

Trevligt att höra Fredrik. Vi är åtminstone tre som bor på Scandic Väst i Ryd, cirka 20 minuters promenadavstånd från hotelldörr till pincett.

Frocken

Citat från: Delirium skrivet  4 april 2016 kl. 21:31:01
..cirka 20 minuters promenadavstånd från hotelldörr till pincett.

Du menar en la Bat-aktivering bort, tala klarspråk karl!

Jag är den tredje krigsspelaren på Scandic som Björn nämner, kan tänka mig dela rum ifall någon saknar boende.

Delirium

Citat från: Andreas Lundin skrivet  4 april 2016 kl. 11:20:36Jag önskar jag kunde vara med. Lincon är ju ändå Lincon. Förståelsen från andra utanför Lincongänget i min omedelbara närhet har dock ingen som helst förståelse är jag rädd...

En del skulle säkert påstå att det är sunt att konventsnärvaro sätts i annat perspektiv, men om det är till någon tröst lider vi med dig.

Delirium

Citat från: Frocken skrivet  4 april 2016 kl. 22:45:43Du menar en la Bat-aktivering bort, tala klarspråk karl!

Jag är den tredje krigsspelaren på Scandic som Björn nämner, kan tänka mig dela rum ifall någon saknar boende.

Ursäkta.  :oops:

Till mitt försvar har jag flera system i huvudet just nu och Napoleon's Last Gamble på bordet. Hidden-aspekterna och korten gör att det inte är idealiskt solitärt men det lär bli en jäkligt spännande konventsupplevelse tror jag.

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet  4 april 2016 kl. 11:20:36
Jag önskar jag kunde vara med. Lincon är ju ändå Lincon. Förståelsen från andra utanför Lincongänget i min omedelbara närhet har dock ingen som helst förståelse är jag rädd...
Tråkigt.
Men om du börjar preppa omgivningen inför Lincon 2017 redan nu så blir det svårt för dom att säga nej om ett år...  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

På Lincon 2022 kommer jag att fira min 50-årsdag.

Scipio

Citat från: Delirium skrivet  5 april 2016 kl. 20:25:52
På Lincon 2022 kommer jag att fira min 50-årsdag.
50-årsfirande på LinCon, låter awsome. Vad ska du fira med för spel?  :)

Delirium

Jag tänkte att jag skulle bli firad med ett spel designat till min ära.  :mrgreen:

nielsen.filip

Citat från: Delirium skrivet  7 april 2016 kl. 09:17:30
Jag tänkte att jag skulle bli firad med ett spel designat till min ära.  :mrgreen:

Fifty years of slow gaming and huge amount of complex rules WAR  :)

eller detta kanske: https://boardgamegeek.com/boardgame/158846/delirium-deluxe

Mats Eden

Scipio