Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2016 4 - 8 maj 2016

Startat av Rydfalk, 29 november 2015 kl. 11:43:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Låter bra, vi ses i frontlinjen!
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Diego

Om jag får ledigt och kan åka till LinCon i år så tar jag med mig och söker spelare till nya COIN: Liberty or Death! Passar ju det brittiska temat?  :D

Delirium

Det är inte ointressant men jag blev lite avskräckt från COIN av Fire in the Lake.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Liberty or Death! är betydligt mindre stökigt än Fire in the Lake.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Tyckte iofs att det var allt som pågår i FITL som gör att spelet funkar. När jag provade ett mer streamlinat COIN blev det bara sterilt och tråkigt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Jag har inte provat någon av dom streamlinade COINen men om jag jämför med FitL så kändes det betydligt mer intuitivt och lättare att komma in i och jag uppskattade de två partierna vi har kört hittills ivf. lika mycket som FitL
Andean abyss har jag kört också och tyckte inte jättemycket om det.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

För oss som gillar lite varierad kost under konventet kan man föranmäla sig till lunch och/eller middag under fredagen (enbart) men senast 25 april. 40 spänn per måltid. Säkert inte någon gastronomisk högtidsstund men ett lovvärt initiativ som jag stödjer.  :up:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 20 april 2016 kl. 15:02:11Säkert inte någon gastronomisk högtidsstund men ett lovvärt initiativ som jag stödjer.  :up:
Absolut! Det är en bättre variant än den som de körde för några år sedan när alla arrangörer fick käk i en av kårens festlokaler. Det mindre roliga då var att man inte alltid äter med andra arrangörer så det vart lite ensligt.

Sedan kommer vi att se till att kostcirkelns mindre kända delar (tex sötsurfibrer och maltvitaminer) också kommer att tillgodoses under konventet i enlighet med gängse ordning och tradition!

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Citat från: Rydfalk skrivet 20 april 2016 kl. 19:10:23
Sedan kommer vi att se till att kostcirkelns mindre kända delar (tex sötsurfibrer och maltvitaminer) också kommer att tillgodoses under konventet i enlighet med gängse ordning och tradition!
:up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Hmm, när jag tittar i arr-listan är det flera klassiska inslag som saknas, till exempel Tommy och Joels jättekonstruktioner à la Starship Troopers. Någon som vet något om det? Hann det bara inte komma iväg?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Jo jag reagerade på det också men antog att tagit ett sabbatsår...?
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Kan vara så, men rent generellt var det väldigt lite figurspel om man bortser från alla rymdgubbarna. Tommy/Joel brukar ha; något DBA brukar finnas ihop med Gå på tror jag; Gettysburg-killarna; Svante brukar ha något. Kan vara ett mönster att ansvarig inte fått in text i tid, typ? Eller så har flera tagit sabbatsår samtidigt, vore ju synd i så fall...  :(
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Diego

Vill minnas att Tommys nuvarande projekt är att springa New York marathon.  :D

Delirium

Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed