Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Wacht am Rhein II (DG)

Startat av tinG, 13 juni 2006 kl. 19:04:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

Version 1.5 skall det vara
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Har mailat dig.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

P-O Jönsson

ok
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Elias Nordling

Inte dig! Eller, nu har jag mailat dig också.  :?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

P-O Jönsson

och jag fick det också. Fick en smärre chock då jag så att regelboken var upp i över 90 sider, tills jag insåg att även scenarioboken var med.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Jens Gunnarsson

Det finns väl något gjort för Wacht Am Rhein II till Aide de Camp eller Cyberboard?
Wussing out is not an option.

tinG

Grand Operational Simulation Series

CiteraJoe Youst

Just put up the new Basic Rules for the Grand Operational Simulation Series. The WaR2 reprint will use these rules as well as the upcoming Hurtgen: Hell's Forest game. MSWord file that has been zipped. Comments?
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Fräckt!  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Ska de byta regelsystem på monstret?
En mycket bitter liten man.

Delirium

Ni som är insatta, finns det något tidsperspektiv på den där reprinten, med så många lyriska recensioner känns det som något som kanske borde finnas i bokhyllan...
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

tinG

Citat från: "BigPapaBear"Ska de byta regelsystem på monstret?

Nix! Vi hardcore WaR:are väljer givetvis att ignorera alla tankar på en lightversion av reglerna. Det är med fasa som man studerar de rödfärgade delarna av de nya seriereglerna... "Tänk om det är förenklat!?"  :shock:

Men dessa regler är inte för de tjatat om behovet av "basic" och "advanced" regler. THis is the real thing!  :up:
-- Napoleon Bonaparte

tinG

Citat från: "Delirium"Ni som är insatta, finns det något tidsperspektiv på den där reprinten, med så många lyriska recensioner känns det som något som kanske borde finnas i bokhyllan...
Hrem... först det där nyårslöftet och nu snackar han "Wacht am Rhein". Det är inte utan stolthet jag inser att jag har räddat denna man upp ur WH-träsket!  :D
-- Napoleon Bonaparte

silversixx

Citat från: "Delirium"Ni som är insatta, finns det något tidsperspektiv på den där reprinten, med så många lyriska recensioner känns det som något som kanske borde finnas i bokhyllan...
:o

Delirium

Men har ni något datum då?  8)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

tinG

Citat från: "Delirium"Men har ni något datum då?  8)
Nja knappats. Sannolikt kommer HEll's Forest ut under 2010 och WaR2 sent 2010, mer sannolikt 2011. Detta är min kvalificerade gissning. Hoppas att jag har fel och att dessa inner ut redan iår. Då kommer Atlantic Wall 2 ut 2011!
-- Napoleon Bonaparte