Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_sfclinken

OCS Case Blue

Startat av sfclinken, 11 oktober 2006 kl. 15:27:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

#90
...och så gillar jag recon... :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#91
Citat från: "Andreas Lundin"...och så gillar jag recon... :)

Jo, den är porrig. Jag funderar på att tycka om arty-optionen oxå. Den där alla artillerier får skjuta i reaction phase så länge de har SP. Är kluven...
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

#92
...ja den med artilleriet är fin den me'...

...blir du inte lite sugen på att komma ner till "Sveriges baksida" och lira lite den 15:e?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

#93
Citat från: "Andreas Lundin""Sveriges baksida"
/Banned from Krigsspel Galore: Andreas Lundin

Kristian

#94
Jag tycker vi ska undvika onödigt mycket optionals då de mest komplicerar det hela och systemet egentligen inte är byggt med dessa i tanke. Håller dock med om proportional losses, grundregeln öppnar för mycket gameiness eller vad det kallas.

A F

#95
Citat från: "Kristian"Jag tycker vi ska undvika onödigt mycket optionals då de mest komplicerar det hela och systemet egentligen inte är byggt med dessa i tanke. Håller dock med om proportional losses, grundregeln öppnar för mycket gameiness eller vad det kallas.

Amen.

BigPapaBear

#96
Citat från: "Andreas Lundin"...blir du inte lite sugen på att komma ner till "Sveriges baksida" och lira lite den 15:e?

Är toksugen!!! Men fru och tre barn + två spelkonvent i Linköping per år innebär att kvoten är fylld...  :(
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

#97
Jo, det kan man ju haja...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

#98
Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Andreas Lundin"...blir du inte lite sugen på att komma ner till "Sveriges baksida" och lira lite den 15:e?

Är toksugen!!! Men fru och tre barn + två spelkonvent i Linköping per år innebär att kvoten är fylld...  :(

Fru och trebarn = kvoten är fylld...

Trist att du inte kan komma.

BigPapaBear

#99
Citat från: "BernadotteOnline"Trist att du inte kan komma.

Nedräkningen till LinCon har börjat istället...  :)

Hoppas ni får det kanon. Förväntar mig bilder och AAR:s!  :up:
En mycket bitter liten man.

A F

#100
Citat från: "BigPapaBear"Nedräkningen till LinCon har börjat istället...  :)

Och till årets Grejderbar.

BigPapaBear

#101
Citat från: "Anders Fager"Och till årets Grejderbar.

Gjutet. Blir spännande att se om Vera dyker upp även i år.  :D
En mycket bitter liten man.

tinG

#102
Blau III kampanj i Göteborg

Vi har påbörjat vår CB-kampanj. Två rundor avklarade under första veckan. Scenariot startar den 8:e juli, precis efter Voronezh fall (så vil slipper de två sydliga GB-kartorna), med den ryska linjer illa grupperad mellan Don och Donets. Tyskarna började med att slå hål i söder och i ett blixtanfall inta Rostov efter x-antal 'overruns' mot stadens NKVD-garnison.
Efter tyskarnas runda 12 Juli ser det riktigt mörkt ut för den ryska armén i Donetsböjen.

Ryssarna kör ett gäng desperado 'overruns' och lyckas ta med sig några få rumäner och italienare i graven. Ryska flygvapnet kan flyga in lite förnödenheter vilket gör att ett gäng trupper kan överleva 'supplyfasen' för att sedan i nästa runda göra 'Breakout-försök'. I stortsätt alla ryska tankbrigader 'strat-flyttar' österut mot tryggheten bakom Donfloden.

Nedanför ses situationen efter ryssarnas 12 Juli-omgång. Efter detta vinner dom initiativet och väljer att ta en 'flip-flop' för att rätta fler trupper i säkerhet.

Situationen i slutet på 12 July rundan.




En tysk jägardivision har vågat sig fram till Donstranden med överraskas av en våldsam kavalerishock...

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

#103
Ryssarna evakuerar Donetsböjen...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

#104
19 July, 1942
Bilden visar hur Donetsböjen och Donförsvaret ser ut efter den Tysk ofrivillig flipp-flopp. 16.Pz.D står på slätten mellan Chir och Don. Det ryska infanteriet finner sig åter på "fel sida" om frontlinjerna...



22 July rundan under produktion, tyskarna har gjort sin del och klämt in GD.I.D(m) mellan Kalach och Nizhne-Chirskaya.

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte