Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2008

Startat av Mattias Rönnblom, 12 februari 2008 kl. 00:22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Så har vi fått ok på lokal. Friendly Fire 2008 kommer alltså att gå av stapeln på Stångåskolan belägen på Generalsgatan 6, bara den adressen!  :ultra:

Detta är samma lokaler som Friendly Fire 2004 så de är redan väl inspelade, dessutom finns kök och dusch i samma lokaler. Det finns även en bastu om det finns behov av att smiska varandra med björkris...

Stångåskolan ligger på promenadavstånd från Resecentrum och Downtown Linköping.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

BigPapaBear

Citat från: "Rydfalk"dessutom finns kök och dusch i samma lokaler.

Kanske rentav i samma rum?  :D

Vill minnas att det var en trevlig skola.  :up:
En mycket bitter liten man.

Rydfalk

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Rydfalk"dessutom finns kök och dusch i samma lokaler.

Kanske rentav i samma rum?  :D  
Självfallet, allt i vår tidsbesparande Wash N' Eat service!

/Mikael

bambaladam

Tror att jag börjar bestämma mig för att jag främst vill spela Devil's Cauldron på FF, eventuellt ett par mindre spel också. Kanske kan någon tänka sig att ta tyskarna i "Saga of the 1st Airborne"? Jag vill helst leka rödbaskrar, för det är så tufft. :twisted:

Det är klart, finns det intresse för hela blaffan kan det ju svänga, men frågan är om man verkligen hinner klart.... :insecure:

silversixx

Jag kan tänka mig att spela endast ett monsterspel under FF. Jag kör på en inveterad Lundin helt enkelt  :up:

BigPapaBear

Citat från: "bambaladam"Tror att jag börjar bestämma mig för att jag främst vill spela Devil's Cauldron på FF, eventuellt ett par mindre spel också. Kanske kan någon tänka sig att ta tyskarna i "Saga of the 1st Airborne"? Jag vill helst leka rödbaskrar, för det är så tufft. :twisted:

Det är klart, finns det intresse för hela blaffan kan det ju svänga, men frågan är om man verkligen hinner klart.... :insecure:

För ett tag sen var det Musket & Pikes som lockade. Nu är det nog Red Star Rising. Snart är det dags att bestämma sig och kanske rentav anmäla det man bestämmer sig för som arrangemang.

A F

Citat från: "BigPapaBear"Snart är det dags att bestämma sig och kanske rentav anmäla det man bestämmer sig för som arrangemang.

Betrakta Greiderbaren som anmäld.

Andreas Johnson

Monsterspel på Friendly fire? Mja.... Bättre att satsa på ett halvstort spel som man kan bli klar med...
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Andreas Lundin

...jag är lite sugen på ett scenario i The Devil's Cauldron. om nu någon vill lära mig förstås. Eller skall man bli slagpåse i ASL-turren? :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Betrakta Greiderbaren som anmäld.

Gjutet!  :up:

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Johnson"Monsterspel på Friendly fire? Mja.... Bättre att satsa på ett halvstort spel som man kan bli klar med...

Red Star Rising borde bli klart på en helg. Det går snabbt som tusan bara man kan reglerna. Fungerar kanon för fyra pers.  :up:

..men som sagt, OCS-nerven kanske trycker på längre fram.  :oops:

P-O Jönsson

CiteraBetrakta Greiderbaren som anmäld.
Hade ytterligare en Greiderskådning igår! Plats: Götgatan i Stockholm. Klädsel: Svart/rödrutig flieströja, f.ö. samma som han hade i tv i morse.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Rydfalk

Jag kommer i alla fall sätta upp ett TDC på Friendly Fire. Sedan får väl intresse och det praktiska - tid, spelare och yta - i viss mån styra hur stort man sätter upp. Har inte testat de större scenariorna eller kampanjen ännu, men ett av de större scenariorna känns väl som det som lämpar sig bäst för en helg?

Det kommer nog upp på anmälningsköret på hemsidan här i krokarna.

/Mikael

BigPapaBear

Citat från: "Peojon"
CiteraBetrakta Greiderbaren som anmäld.
Hade ytterligare en Greiderskådning igår! Plats: Götgatan i Stockholm. Klädsel: Svart/rödrutig flieströja, f.ö. samma som han hade i tv i morse.

Kanon, P-O! Ni verkar ju rätt bundis. Kanske dags att lobba åt honom en VIP-inbjudan till FF nästa gång...  :D

A F

Björn, vad tror du om nåt OCS?