Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2008

Startat av Mattias Rönnblom, 12 februari 2008 kl. 00:22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Maglica

Ett stort tack till arrangörerna för ett väl genomfört event! Bäst i Sverige (eller världen som jänkarna skulle sagt).  
 :up:
Robert Maglica

BigPapaBear

Kan bara instämma med tidigare talare! Friendly Fire blir bättre för varje år.

Årets höjdpunkter:

+ Devil's Cauldron chilin!!! Superbra käk på fredagkvällen. Hoppas på repris. Faktum är att hela kiosken höjt ribban rejält från tidigare år, vilket är enormt positivt! Micke och Pelle (och deras assistenter!) gjorde verkligen ett suveränt jobb.

+ Den nya skolan. Mycket trevliga lokaler. ASL:arna kanske satt lite mörkt (de verkade inte lida av det), men vi andra hade det ljust, fint och himla mysigt!

+ årets citat (Anders Fager) lät ungefär såhär:
Jag vill se Roger (Scipio) naken![/list]

Årets lättnad för hela Krigsspelskonventssverige:

+ Roger (Scipio) hittar sitt försvunna spel.

Årets besvikelse:

- Göran Greider var (fysiskt!) i Linköping samma helg enilgt en lokal källa, men besökte inte Friendly Fire.
    - Konventet tog slut alldeles för tidigt.  :( Nästa år kan vi väl köra en vecka i streck..?
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

Hoppas kunna lägga upp lite bilder från konventet ikväll.
En mycket bitter liten man.

Vvornth

För er som lirade TDG skulel en liten review av liret sitta på sin plats. :)
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

sfclinken

Citat från: "BigPapaBear"Hoppas kunna lägga upp lite bilder från konventet ikväll.

Pretty please with sugar on top......Gör det så vi som av olika anledningar (fotbollscupx2) tvingades stanna hemma kan sukta inför nästa år... :shock:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

bambaladam

Suverän helg! Tiden gick för fort! Arrangörerna ska ha mängder med kred!!

Deltagarna också, det är kul att hänga med er!

Väntar redan på ff2009.

/Jan

pelle

Ja, stort tack till alla deltagare och medarrangörer och kioskarbetare och chilikockar mfl, och Miku-bröderna såklart med sitt enorma spelprojekt och föredraget. Det var kul att få prova på ett halvt drag vinterkrig. Ser fram emot att få se fler nyheter om trilogin på forumet.

I övrigt hann jag med ett kort scenario TDC (roligt även om jag fortfarande inte riktigt har koll på reglerna), ett förvirrat parti Paris is Worth a Mass (1590-scenariot, minns inte namnet) och prova Paul Koenig's D-Day The Canadian Beaches (litet, snabbspelat, kaotiskt, underhållande tidsfördriv).

Rydfalk

Citat från: "pelle"...ett förvirrat parti Paris is Worth a Mass (1590-scenariot, minns inte namnet)

Bah! Förvirrat och förvirrat... Min plan var att vara riktigt rejält superdefensiv men jag missade nån ledarskapsrullning mot min egen (brist på?) karaktär när min kanon blåste bort en av Pelles ledare på första skottet. Klart man chargar då!!!  :up:

Måste nog skaffa nåt spel i den där serien...

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

A F

Citat från: "bambaladam"Deltagarna också, det är kul att hänga med er!

Du är inte så tråkig du heller.