Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel Galore V

Startat av Delirium, 22 december 2011 kl. 17:03:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Klas Malmström

Citat från: "Delirium"Efter lite om och men lyckades vi faktiskt få ihop ett parti 1914: Twilight in the East trots fyra avhopp. Vi hade bestämt att spela Galicienscenariot (den vanliga och inte enkartesvarianten) och så blev det - scenariot startar turn 4 och slutar turn 15. Så långt hann vi inte utan avslutade innan den österrikiska halvan av turn 10. Jag var den ende spelaren som var på plats hela tiden (som befälhavare huvudsakligen över österrikiska första armén). På min sidan fanns tre ytterligare spelare som kom och gick, på motståndarsidan fanns fem man. Periodvis spelade vi en mot en, ibland med sex man runt bordet. Kul var att ett antal nybörjare verkade fatta tycke för spelet vilket var mitt huvudsyfte med att sätta upp det på konvent - egentligen är det nog lite för tungt för det...
Tack för arrangemanget och spelningen av TitE. Jag tyckte TitE var ett väldigt intressant spel (mycket tilltalande komponenter och kartan är väldigt trevlig).

Mekanismen med 1.5 turns är intressant och gjorde att man även som försvarade inte bara satt passiv och försökte bygga upp nästa linje utan man kunde hela tiden försöka att hitta tillfällen till lokala motangrepp.

Det ryska försvaret av Lublin-fronten kanske inte sköttes optimalt vid alla tillfällen, men jag har i alla fall inte stött på Tsaren militärpolis ännu.  :D
Klas Malmström
Linköping

Klas Malmström

Citat från: "Delirium"Efter lite om och men lyckades vi faktiskt få ihop ett parti 1914: Twilight in the East trots fyra avhopp. Vi hade bestämt att spela Galicienscenariot (den vanliga och inte enkartesvarianten) och så blev det - scenariot startar turn 4 och slutar turn 15. Så långt hann vi inte utan avslutade innan den österrikiska halvan av turn 10. Jag var den ende spelaren som var på plats hela tiden (som befälhavare huvudsakligen över österrikiska första armén). På min sidan fanns tre ytterligare spelare som kom och gick, på motståndarsidan fanns fem man. Periodvis spelade vi en mot en, ibland med sex man runt bordet. Kul var att ett antal nybörjare verkade fatta tycke för spelet vilket var mitt huvudsyfte med att sätta upp det på konvent - egentligen är det nog lite för tungt för det...
Tack för arrangemanget och spelningen av TitE. Jag tyckte TitE var ett väldigt intressant spel (mycket tilltalande komponenter och kartan är väldigt trevlig).

Mekanismen med 1.5 turns är intressant och gjorde att man även som försvarade inte bara satt passiv och försökte bygga upp nästa linje utan man kunde hela tiden försöka att hitta tillfällen till lokala motangrepp.

Det ryska försvaret av Lublin-fronten kanske inte sköttes optimalt vid alla tillfällen, men jag har i alla fall inte stött på Tsaren militärpolis ännu.  :D
Klas Malmström
Linköping

tobias

Passar också på att tacka för ett trevligt konvent!

Efter att ha mötts upp på fredagen hemma hos mig med folköl och ASLSK så spenderade vi sedan hela lördagen på konventet. Vi spelade introscenariot till SCS Bastogne för att känna på det lite, följt av en omgång Dominant Species och slutligen en omgång ASLSK i turbofart.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Delirium

Jag hittade en kvarglömd pincett som jag trodde var Klas men det visade sig vara fel. Vem saknar en pincett från Galore?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Rikard W. Andersson

Vill också tacka för en trevlig tillställning. Skulle gärna komma upp igen på något liknande.

Jag ingick i Tobias sällskap i hörnet.
Har snokat runt här på forumet ett bra tag, men aldrig fått tummen ur till ett tillkännagivande. Bor i Malmö och jobbar i Helsingborg.

Jag är väl nybörjare när det kommer till krigspelandet. Exempel på spel jag spelat är Combat Commander, ASLSK, Normandy '44, Paths of Glory och No retreat.

Skulle gärna kunna tänka mig att spela här på "hemmaplan" någon gång.

tinG

Citat från: "Delirium"Jag hittade en kvarglömd pincett som jag trodde var Klas men det visade sig vara fel. Vem saknar en pincett från Galore?
Aha! Det är nog min pincett. Jag skall kolla när jag kommer hem om det inte är så... Thx
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte