Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2012 31/8 - 2/9

Startat av Rydfalk, 7 april 2012 kl. 15:30:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Citat från: "Scipio"
Citat från: "Rydfalk"Du som inte anmält dig får gärna göra det - på Facebook eller hemsidan.l
Oj jag gjorde _både_.   :oops:
Fast erratan kanske säger att och/eller är ok också?  ;)
Eftersom du redan var anmäld (t.o.m. två gånger) faller du utanför ovanstående.
/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Citat från: "Rydfalk"
Citat från: "Scipio"
Citat från: "Rydfalk"Du som inte anmält dig får gärna göra det - på Facebook eller hemsidan.l
Oj jag gjorde _både_.   :oops:
Fast erratan kanske säger att och/eller är ok också?  ;)
Eftersom du redan var anmäld (t.o.m. två gånger) faller du utanför ovanstående.
/Mikael
Hängslen, livrem och flytväst. Man kan aldrig vara nog säker.
"Randomization is too important to be left to chance"

Klas Malmström

Citat från: "Rydfalk"
Citat från: "Klas Malmström"Hur är det med parkeringsmöjligheter i närheten ?
Inga problem alls!
/Mikael
:up:
Klas Malmström
Linköping

Rydfalk

Så var det över för denna gång. Vi fick nästan handgripligt slänga ut de sista gästerna som satt i djup counterklipparextas.

Vart lite B för min del detta år - en veckas sjukdom hade satt sina spår - och det vart inte så mycket spelat. Fast det var riktigt gött att bara sitta och pula med sitt Bastogne i ett hörn och insupa atmosfären.

Nästa år är nog ASL:arna tillbaka - på gott och ont  :wink:. Mattias satt och testspelade ett av nästa års scenarior. Fast innan dess ses vi åtminstone på LinCon!

/Mikael

Elias Nordling

Det var kul! Hann spela ett scenario Strafexpedition, ett parti Stronghold, halva kampanjscenariot Rädd Vinter, ett scenario Kingdom of Heaven, ett Nightfighterscenario och ett parti Operation Anaconda. Inte illa! Som vanligt var marktjänsten superb.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Tack alla för ett grymt mysigt och roligt FF!   :up:

Jag hann spela Virgin Queen, Kingdom builder, halva kampanjen Red Winter, Kingdom of Heaven och Ikusa.

Red Winter hade jag förhoppningar om och blev ändå mycket positivt överaskad av det ändå, det kommer att få mycket speltid och efterföljaren inväntas med spänning.

Kingdom of Heaven var det också första gången jag provade på. Kändes som ett gediget och roligt CDG med många intressanta scenarion.

Skoj också med nya ansikten på FF som dyker upp på vinst och förlust pga. något som man slänger ur sig under ett War of the Ring parti klockan 06:30 sista natten på Lincon...   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

andqui

Jag passar också på att tacka för ett alldeles strålande arrangemang!

För min del blev det Virgin Queen, Kingdom Builder, Age of Renaissance, Eclipse och Ikusa.

Virgin Queen framstår mer och mer som en sladdrig och vobblig variant av HiS och är kanske inget man vill spela FtF den närmaste tiden. Eclipse var riktigt kul och snabbspelat med väldigt lite downtime och mycket action som gav mersmak. Age of Renaissance får också ett omnämnade som en intressant bekantskap med viss potential.

Nu ser man fram mot nästa konvent/speltillfälle rätt rejält. Eller en invasion av Skövde.  :wink:
Anders

Andreas Lundin

CiteraRed Winter hade jag förhoppningar om och blev ändå mycket positivt överaskad av det ändå, det kommer att få mycket speltid och efterföljaren inväntas med spänning.

Ja, som vanligt har vi samma smak Roger.

Trist att jag inte kunde komma i år.

Galore nästa?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Klas Malmström

Citat från: "Scipio"Red Winter hade jag förhoppningar om och blev ändå mycket positivt överaskad av det ändå, det kommer att få mycket speltid och efterföljaren inväntas med spänning.
La precis en beställning hos http://www.worldofboardgames.com/
Klas Malmström
Linköping

Rydfalk

Citat från: "Klas Malmström"
Citat från: "Scipio"Red Winter hade jag förhoppningar om och blev ändå mycket positivt överaskad av det ändå, det kommer att få mycket speltid och efterföljaren inväntas med spänning.
La precis en beställning hos http://www.worldofboardgames.com/

Nähä? Vi tömmer lagret  :up:

> Hej
> Din order: 46033
> 15x Counter Tray: 225 kr
> 1x Red Winter: 379 kr
> Porto: 65 kr
> Summa: 669 kr
> Skickas idag (Måndag 3/9)

Min del av den lilla vinsten från FF brände i fickan!

/Mikael

BigPapaBear

Citat från: "Rydfalk"Min del av den lilla vinsten från FF brände i fickan!

Välförtjänt säger jag!  :up:
En mycket bitter liten man.

Tordan

OT, men hur använder ni counter trays? Lägger dem i spellådan?
/Tord Hoppe

Rydfalk

Citat från: "Tordan"OT, men hur använder ni counter trays? Lägger dem i spellådan?
Ja, typ. Har kartorna i ett kartskåp.