Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2016 4 - 8 maj 2016

Startat av Rydfalk, 29 november 2015 kl. 11:43:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mode

Citat från: Delirium skrivet 12 april 2016 kl. 14:56:33
Med en dåres envishet upprepar jag inbjudningarna till Napoleonkrigande (eller allmänt före 1816) för de som eventuellt inte gett sig tillkänna.  8)
Sorry, mitt enda intresse av Nappe stavas konjak eller bakelse...    :P

Men som motförslag lämnar jag AH:s gamla klassiker Jutland eller något annat spel om Skagerackslaget. Passar både med tema och hundraårsjubiléum. Tyvärr lär vi nog inte kunna upprepa den gången vi tog upp halva Colosseums golvyta med slaget - eller kan vi..?    :mrgreen:

Skulle även vilja testa Operation Dauntless.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

thermopylai

Citat från: Delirium skrivet 21 april 2016 kl. 14:22:32
Hmm, när jag tittar i arr-listan är det flera klassiska inslag som saknas, till exempel Tommy och Joels jättekonstruktioner à la Starship Troopers. Någon som vet något om det? Hann det bara inte komma iväg?

Jag vet nåt. Blir inget i år pga Tommys USA-resa.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

rensarn

Tjaba!

Har befunnit mig i Boringtown, där man visst
samlar vuxenpoäng, en längre tid men är nu
(kanske) med i matchen igen.

Jag anländer onsdag dag och stannar söndagen ut.
Sover som sist på vandrarhemmet.
Önskar delta i "The Greatest Day" om platser finns kvar.

Rensarn
Rensarn

Scipio

Kul Mikael! Klart du ska vara med på TGD!
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Citat från: thermopylai skrivet 23 april 2016 kl. 08:24:09
Citat från: Delirium skrivet 21 april 2016 kl. 14:22:32
Hmm, när jag tittar i arr-listan är det flera klassiska inslag som saknas, till exempel Tommy och Joels jättekonstruktioner à la Starship Troopers. Någon som vet något om det? Hann det bara inte komma iväg?

Jag vet nåt. Blir inget i år pga Tommys USA-resa.

Okej, all heder åt Tommy men ledsamt för oss som kommer att sakna konventets höjdpunkt. Vi får söka tröst i ännu mer krigsspel istället.  :P
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Rydfalk

#110
Citat från: Mode skrivet 12 april 2016 kl. 14:56:33
Men som motförslag lämnar jag AH:s gamla klassiker Jutland eller något annat spel om Skagerackslaget. Passar både med tema och hundraårsjubiléum. Tyvärr lär vi nog inte kunna upprepa den gången vi tog upp halva Colosseums golvyta med slaget - eller kan vi..?    :mrgreen:
Jutland vet jag inte men AH:Bismarck var jag med och arrangerade nåt tidigt LinCon. Vi hade modeller och markeringspinnar så att folk inte skulle trampa sönder våra stolta flottor. Minns att jag spelade Prinz Eugen. Bismarck fick en tråkig träff (eldledning, roder eller nåt sådant) så jag signalerade "God jakt!", lade rök och försvann i normalens riktning.... Inte mitt stoltaste ögonblick  :D

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Magro

Förstå ej vad som skall spelas men är gärna med på något som tar en  en halv eller hel dag torsdag eller lördag (halv dag fredag går bra också). Med eller utan korsikanska självutnämnda kejsare.

Kan läsa på bara man vet vad som är aktuellt att spela.

Peter

Delirium

Har bara tjatats om två projekt i tråden tyvärr men kanske kan bli lite internt vissa gånger. För tydlighets skull:

https://www.boardgamegeek.com/boardgame/173504/greatest-day-sword-juno-and-gold-beaches

Spänner över större delen av konventet tror jag, så bara att hoppa in om tillfälle ges vad jag förstår.

https://www.boardgamegeek.com/boardgame/11438/la-bataille-de-corunna-espagnol

Korsikansk kejsartid 1809 i Spanien på bataljonsnivå. Vi börjar i princip vid dörröppning onsdag och spelar hela torsdagen också.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Mode

Citat från: Rydfalk skrivet 24 april 2016 kl. 09:04:34
Jutland vet jag inte men AH:Bismarck var jag med och arrangerade nåt tidigt LinCon.
Jodå, jag minns att du var med på brittiska sidan. Själv kommenderade jag de nya tyska slagkryssarna.
Minnesvärt var den brittiska jagarflottiljen som förvirrad i röken styrde in mellan de två tyska slaglinjerna - dussinet slagkryssare bar med full bredsida på kärnskotts avstånd. Ungefär en slagkryssare per jagare...
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

BjornH

Någon som vill testa Blitz - A World in Conflict?
https://boardgamegeek.com/boardgame/42997/blitz-world-conflict

Jag håller i Mage Wars och måste hålla koll på mina barn också så jag kommer tyvärr inte kunna köra det som en sammanhängande långkörare (tar nog mer än en dag att spela hela trots att det är designat för att vara snabbspelat) men jag har en hel del tid ändå och det vore kul att testa med lite mer erfarna krigsspelare. Kanske köra ett av scenarierna eller börja på kampajen och köra tills man ledsnar. Jag har spelet och tar med det (och plexi) i vilket fall.

Hälsn.

- Björn Högberg


Delirium

Hej Björn, snyggt namn.

Som gammal WiF-fare är jag intresserad av Blitz och hur man fått till det på den nivån (jag är så klart även intresserad av Master WiF på divisionsnivå) men jag har svårt att lova så mycket uppmärksamhet under konventet, börjar bli en del projekt nu. Kikar gärna på spelet åtminstone.

/Björn
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

BjornH

Snyggt namn själv!

Jag är också gammal WiF-are, det här är inget WiF direkt, knappt WiF ligth, men det ger ändå lite av känslan.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 25 april 2016 kl. 12:23:18
Har bara tjatats om två projekt i tråden tyvärr men kanske kan bli lite internt vissa gånger. För tydlighets skull:

https://www.boardgamegeek.com/boardgame/173504/greatest-day-sword-juno-and-gold-beaches

Spänner över större delen av konventet tror jag, så bara att hoppa in om tillfälle ges vad jag förstår.

https://www.boardgamegeek.com/boardgame/11438/la-bataille-de-corunna-espagnol

Korsikansk kejsartid 1809 i Spanien på bataljonsnivå. Vi börjar i princip vid dörröppning onsdag och spelar hela torsdagen också.

Vi kommer att ställa upp ett par tre demospel med presentationer för mer för tillfälliga besökare - Conflict of Heroes, Manoeuvre och Heroes of Normandy. Hade ett par andra planerade också, men tiden... ack, den tiden... Kanske mer nästa år?

Vill någon göra presentation av Greatest Day och La Bataille så hör av er till mig. Får jag en A4  så drar jag ut dem i A3 och sätter upp dem på de ställ jag skaffat. Senast tisdag behöver jag dem dock.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Vi har en presentation av La Bataille, vi skickar den till dig.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Delirium

Tiden har gått larvigt snabbt och än så länge är det all systems go för imorgon. Först till rummet vinner? När öppnar ni förresten? ;)  :ultra:  :mrgreen:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed