Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tinG

Vinterkriget - 15-17 februari i Göteborg

Startat av tinG, 20 januari 2008 kl. 23:49:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Vad vill du spela? (kommentera)

OCS Boot Camp #2
0 (0%)
TKG/Overlord
1 (6.7%)
This Terrible Sound (RSS)
2 (13.3%)
A Fearful Slaughter (RSS)
1 (6.7%)
OCS: Case Blue 'The Drive for Oil'
1 (6.7%)
OCS: Case Blue 'EatG'
4 (26.7%)
OCS: 'Burma'/'Sicily'/'Tunisia'/'DAK'
0 (0%)
'Here I Stand' (GMT) - 6 spelare
4 (26.7%)
Övrigt
2 (13.3%)

Antal personer som röstat: 11

Omröstningen har avslutats: 20 januari 2008 kl. 23:49:02

BernadotteOnline

#90

tinG

#91
Citat från: "BernadotteOnline"Underförstått: RSS reglerna 2.0 , antar jag.
dvs nya Charts till 2.0

CWR 3.0 är en consolidering av CWB + RSS, inkluderar nya charts. I zip-filen finns ett dokument som sammanfattar skillnader mellan 2.0 och 3.0. Det är inte så mycket:

This rule book was created to combine the foundational set of rules from CWB with the unique aspects of the regimental series to provide a complete set of rules in one source.

CiteraOptional regler:  ??
Själv gillar jag de detaljerade arty ammo reglerna men kan förstå om folk tycker att det kräver för mycket bokföring...

A1. Retire by Prolonge

Ok

A2. Crossfire
Kommer bli ovanligt i Chickamaguadalen skogar...

A3. Shell & Canister
Gillar jag, kräver lite bokföring

B. Pre-Set Orders
Historiska eller pre-set orders i form av en conference innan spelstart.

Jag kan nöja mig med redan galna och fördröjda order...  :cry:

C.  Cavalry
C1. Close Combat

Dismounted cavalry may never enter close combat as an attacker—only as a defender. Mounted cavalry units can engage in Close Combat as attackers and fire while mounted.
Finns en del elit cav i Bragg's armé som skulle påverkas... Kommer inte ihåg hur dom slogs under det historiska slaget, tror inte att dom användes som stormtrupper...

C2. Retreat Before Combat
Låter bra

D. Defense Stoppage
Detta är den stora frågan...
Har har kört både med och utan.

E. Regimental Loss Charts
Bde eller Rgt loss charts?
Jag är en rgt.type of guy... Hur ser ni på't?

CiteraScenario: 6.11  Two Days of Battle (TTS)
Låter bra! Alla non-optional troops klippta och klara för action!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BernadotteOnline

#92
Nu yrar Jonas och jag iväg, men har vi samstämmighet i gruppen?
Hör av er!

SebastianKalucza

#93
Citat från: "BernadotteOnline"Nu yrar Jonas och jag iväg, men har vi samstämmighet i gruppen?
Hör av er!

Jag är på hursom :)

silversixx

#94
Sådär dan före dopparedan på dopparedan så måste jag då säga att jag är väldigt glad över att så många vill dyka upp.
Tack ska ni ha!

tinG

#95
This Terrible Sound kommer kl.17...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

SebastianKalucza

#96
Jag kommer tyvärr inte komma fram till Göteborg förräns 20.15. Så ni kan ju börja utan mig bara jag får hoppa in sen :)

/Sebastian

Scipio

#97
Woohoo! Sisten till Gbg är en rutten surströmming!
"Randomization is too important to be left to chance"

sfclinken

#98
Citat från: "Scipio"Woohoo! Sisten till Gbg är en rutten surströmming!

Det lär ju bli jag då....... :cry:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Holmgren

#99
Jag fick tid över att som hastigast titta förbi arrangemanget idag och ta några foton. Förhoppningsvis kommer det upp ett galleri på hemsidan så småningom, men här följer i alla fall några smakprov:

Arrangemanget hölls i gamla anrika Redbergsskolan. Här fick de sinistra deltagarna utlopp för sina dunkla drifter...


När jag var på plats hade samtliga deltagare packat in sig i ett rum trots att det fanns ytterligare utrymme att tillgå. Märkligt nog tycktes ventilationen fungera utmärkt och luften gick att andas utan problem. Det är alltid tacksamt när den sedvanliga "konventsdoften" uteblir!


Roger "Scipio" Sjögren funderar över händelseutvecklingen i This Terrible Sound.


Jonas "tinG" Multing gör sig redo att rulla tärningar i samma spel.


Ett övergivet Waterloo.


Morgan...


...och arrangören själv, Alexander "Silversixx" Fanni, spelar A Victory Lost.


En trave spel låg övergiven under en bänk.


Hammer of the Scots.


OCS...


En koncentrerad Andreas Lundin.


Ordnung - för en enklare spelupplevelse!


Stilstudie.


Fler kartor, fler counters.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

B_J_S

#100
Det verkade verkligen till att vara en rolig tillställning.
Jag var inne en timme och kollade runt lite.

Synd att man inte kunde vara med denna gången.
Men vad är en bal på slottet ..om inte alldeles...underbar  :lol:

Nästa gång grabbar ...


//Jonas
//Jonas

Scipio

#101
Tack för ett fantastiskt arrangemang alla deltagare och arrangörer!  :up:
TTS fortskred från fredag till söndag och vi hann spela en förmiddag ungefär...men striderna stod heta och hårda spelet igenom.

Hann också få igång ett parti Battlecry of Freedom också innan det var dags att plocka ihop.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

#102
Tack för ett mycket bra och trevligt arrangemang!  :up:  :up:  :up:  :up:  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

#103
Instämmer med Roger och  Andreas!

STORT tack till de i Göteborg som fixat och ordnat allt!

Protoman

#104
Mitt första Krigsspel konvent.
Mycket trevligt och jag kommer att åka på fler. :D

Var ska jag skicka bilderna från konventet som jag tog? De blev mest Bilder på This terrible sound men några på de övriga spelen och deltagarna.
Mats Lenngren
Skövde
"Tenderheart care bear doesn't care"