Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av MIHs Velikye Luki

Startat av Strv102r, 24 september 2008 kl. 08:08:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Strv102r

Tysken verkar åter tycka att det inte gagnar honom att slå sig genom mitt försvar. 205 div avlöser 8 Pz i brohuvudet öster LOWAT. Nu har han försökt både i norr och i söder men avbrutit. Tiden går. Ska han försöka i centern också?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

I väntan på vad tysken ska hitta på så tar jag en hex till i VL.  :)
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

BigPapaBear

Citat från: "Strv102r"I väntan på vad tysken ska hitta på så tar jag en hex till i VL.  :)

:lol:  Högmod går före fall...?  :?  :D
En mycket bitter liten man.

Strv102r

Lustigt att du skulle nämna det....

Strv102r

För fienden krafstamlar RFSS, 8 Pz och hela 331 div alla bataljoner i ett anfall mot min svagaste länk i det centrala avsnittet. Han drar bra chits och slår ett exterutfall för båda sidor. Men medan 331 (en stark men uselt tränad division med taktisk förmåga på 1, RFSS har 3 och 8Pz 5) suger upp två steploss lätt så dör min reducerade division på platsen. 8 Pz rullar på och vips är ringen bruten.  :o

Kan jag slå tillbaka 8 Pz?

Strv102r

8 Pz är för stark för att anfalla med de resurser jag har väster om LOWAT i VL. Istället anfaller jag sista hexen öster om LOWAT i VL. Det går bra men han har ett step för mycket för att hexen ska falla (han har en ursvag larmbataljon som förstärker motståndsnästet). Mycket illa då detta var min sista chans.

Tysken rycker in med RFSS i den sista hexen väster om LOWAT i VL han håller och undsätter garnisonen som gör sig klar för utbrytning, men bara med ett step. Han anfaller också den mest västra hexen i VL som jag håller med en gardesskyttediv. Den reduceras till 33% men håller.

Där slutar det. VP har jag för en marginal victory, men sedan dras 10 bort för att han undsatt en breakout step ur VL garnison = draw, oavgjort.

Ett drag till och jag hade rensat VL öster om LOWAT och han hade rensat VL väster om LOWAT. LOWAT hade varit ny frontgräns. Oavgjort kanske är ganska rättvist?

Min plan havererade när min södra kniptång stoppades av det halsstarriga motståndet vid LOWAT. De förluster tysken tog där var helt klat motiverade. Min tidsplan och möjligheter att nöta under lång tid på ett inneslutet VL torpederades där och då.