Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Deklarationen

Startat av Doomfarer, 16 april 2009 kl. 21:15:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Doomfarer

Då var man klar. Skall firas med ett stort glas whiskey.  :up:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

silversixx

Min tog 1 minuts telefonkö...
Det är väl inte så jobbigt? :p

f98alda

Telefonkö? Jag gjorde min på nätet...

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

mib

För första gången skall jag i år kunna göra min deklaration på nätet! Deklarera på nätet när man är delägare i fåmansbolag, redan 2009? Tack Skatteverket. :roll:

Hur som helst måste det ju provas, så fort jag får lämpliga papper från revisorn.

/M

Elias Nordling

Deklarerade på nätet, inklusive bilagor för lägenhetsförsäljning och uppskov på reavinst. Funkade imponerande bra.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Citat från: "Elias Nordling"Deklarerade på nätet, inklusive bilagor för lägenhetsförsäljning och uppskov på reavinst. Funkade imponerande bra.

BVehöver man nått slags e-legg eller så nä man nätdeklarerar?

Elias Nordling

Ja. Men eftersom det gör det cirka 100% lättare att få ut föräldrapenning hade jag redan ett. E-legitimation är grymt irriterande konstruerat, men när det väl funkar funkar det bra.

A F

Var får jag tag på en?

BigPapaBear

Enklast är väl från din internetbank eller ditt fysiska bankkontor (tror det beror på bank).
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Brukar gå via Internetbanken, utan inblandning av levande människor. Åtminstone med Nordea och Baltik Inkasso - förlåt - Swedbank.

silversixx

Fast det funkar bara med en viss version av explorer och bara med en pc...

B_J_S

Citat från: "Elias Nordling"Baltik Inkasso - förlåt - Swedbank.
:lol:
//Jonas

Elias Nordling

CiteraFast det funkar bara med en viss version av explorer och bara med en pc...

Är det fortfarande bara pc? När jag förnyade mitt BankID (en av de mycket irriterande egenskaperna hos BankID är att de bara gäller i ett år, och när man sedan ska förnya får man installera om hela programmet för att det kommit en ny version) funkade det bra i Firefox. Dessutom är det ett Javaprogram, så det borde ju funka på Mac.

Doomfarer

Jag har använt BankID och Firefox i flera år, funkar hur bra som helst.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

silversixx

Då ska jag testa :) Fick det precis när det kom, och eftersom det var så krångligt så var jag gammal nog att bestämma mig för att aldrig röra det igen.