Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nytt Musket and Pike

Startat av Engelbrekt, 17 maj 2011 kl. 15:46:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Nummer två. Abyss är det nya Glory :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Fredrik H

Nummer två är klart bättre.  

:up:

Engelbrekt

Tackar. Saints in Armor är ironiskt menat och omslaget hade kanske haft legoknektar som går amok eller ett liknande motiv, men Into the Abyss ger en mörkare och ödesmättad känsla. Me like.

Vi får se vad det blir! I vilket fall måste det beslutas snart om spelet ska hinna med nästa omgång som går på preorderlistan.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Elias Nordling

Det ska med andra ord upp på p500 innan det är konstruerat? Inte första gången, men jag stör mig på denna praxis.

Engelbrekt

Citat från: "Elias Nordling"Det ska med andra ord upp på p500 innan det är konstruerat? Inte första gången, men jag stör mig på denna praxis.

Nu hänger jag inte med? Spelet är i stort sett klart, det är bara titeln som jag diskuterar här.

Elias Nordling

OK, om ni har kommit så långt så. Jag har varit med om att speltesta spel där de gått upp på p500 innan det ens finns någon speltestprototyp och en del av de inkluderade slagen fortfarande bara är förslag. Betydde inte att spelen inte blev bra sedan, men jag tycker att de som förbeställer får köpa grisen i säcken mer än vanligt i såna fall.

Jag trodde ni bara hade en ide om vilka slag ni ville ha med än så länge.Men har ni kartor och brickor och har provspelat alla slagen själva är det inga konstigheter.

Engelbrekt

Ok, jag förstår och håller med om att ett sådant tillvägagångssätt är lite knepigt. I vårt spel är alla slag utom ett klara för att speltestas. Även det känns faktiskt lite som en risk, det kan ju visa sig att det slaget inte funkar bra. Vi strök två andra slag (Mingolsheim och Dessau) för att osäkerheten om de skulle bli bra scenarier var för stor. Bättre att lägga till senare än att tvingas ta bort slag, då tror jag man tappar preorders kvickt.

Elias Nordling

För Infidel har jag för mig att konstruktören ändrade sig om vilka slag som skulle vara med när spelet redan hade 700 förbeställningar. Då hade inte speltestexemplaren gått ut än, möjligen ett slag eller två.

Engelbrekt

"Into the Abyss" gick bort just på grund av ett annat Abyss på preorder-listan..

Sista förslaget för att hinna med nästa runda p500: "For Religion and Emperor". Vad tycks? Jag skulle önska något mer poetiskt men ibland får man kompromissa.

Andreas Lundin

Inget av alternativen funkar i mina öron. Finns inga bra synonymer till Abyss? Armageddon?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

Jag vet, har suttit i en vecka och försökt komma på bättre. Allt låter antingen klyschigt eller obegripligt i slutändan. Tiden rann ut tyvärr. Vågar inte fördröja spelet för en liten fråga som titeln, GMT har godtyckliga principer för när spel ska på p500-listan, kör vi inte nu kan det dröja länge till nästa tillfälle.

Elias Nordling

Citera"Into the Abyss" gick bort just på grund av ett annat Abyss på preorder-listan..

Från företaget som gjort 23 spel med Glory i titeln...

Det måste vara någon titel som blir lika bra att översätta till svenska som Sverige Bråkar Vidare och Stor-Gurra. :-)

Elias Nordling

Holy Roman Emperor?

Engelbrekt

Denmark Fights On (a While)?

:o

Doomfarer

Med tanke på att Tilly var greve, kanske någon kul ordlek?

Count my victories?

Victories beyond Count?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on