Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Napoleonic Brigade Series / The Gamers - Nästa Spel

Startat av A F, 27 november 2005 kl. 19:45:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

A F

Så här kommer kanske kartan till nästa spel i NBS-serien att se ut. Om jag får som jag vill. Bailen, 1808. Sol, spajorer & sangria.


tinG

#1
Huu... så hemskt!  :shock:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

magnus lindström

#2
Man måste ha ett väldigt speciellt bord :)

A F

#3
Citat från: "magnus lindström"Man måste ha ett väldigt speciellt bord :)

Hur ofta använder du egentligen bardisken i gillestugan till nått vettigt?

Scipio

#4
Har du räknat på vilken yta kommer krävas för att få plats med det hela?
Är det tänkt att bli uppdelat över flera spel eller ska allt in i ett?
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

#5
Citat från: "Scipio"Har du räknat på vilken yta kommer krävas för att få plats med det hela?
Är det tänkt att bli uppdelat över flera spel eller ska allt in i ett?

Detta är ett ganska snabbspelat spel. Ytan kan motsvara 3 x 2 vanliga A1 kartor (som ett större Europa eller OCS) och för den som inte spelar vid bardiskar så går det ju alltid lägga grejorna i en lång rad eller så.

Scipio

#6
CiteraDetta är ett ganska snabbspelat spel. Ytan kan motsvara 3 x 2 vanliga A1 kartor (som ett större Europa eller OCS) och för den som inte spelar vid bardiskar så går det ju alltid lägga grejorna i en lång rad eller så.
Jasså inte värre? Låter ju bra, då har man platts för charts och regler och kaffe på bordet oxå juh.
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

#7
Citat från: "Scipio"Jasså inte värre? Låter ju bra, då har man platts för charts och regler och kaffe på bordet oxå juh.

Och konjaken. Glöm inte konjaken...

tinG

#8
Ett stort grattis till herrarna Fager & Nordling!

Sitter som bäst och gräver i det senaste NBS-spelet, 'Talavera'! Ser fram emot att börja putta runt blipparna inom kort.

Hoppas på en rejäl uppläxning av Mr-designer på FF'07!  :)

Jonas


ps. Skönt att vila från nappe a lá 'grand tactical' (läs La Bat.)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

#9
Citat från: "tinG"Ett stort grattis till herrarna Fager & Nordling!

TACK  :up:

Citat från: "tinG"ps. Skönt att vila från nappe a lá 'grand tactical' (läs La Bat.)

Är det inte vi som är Grand Tactical?

Scipio

#10
Fick precis mitt ex av nya Talavera, ser bra ut!   :up:

Kanon med att få tillbaka tre-spalts-formateringen i gamers-regelböckerna också!
Hur mycket våld fick ni bruka för att lyckas med det?   :D
"Randomization is too important to be left to chance"

sfclinken

#11
Citat från: "Scipio"Fick precis mitt ex av nya Talavera, ser bra ut!   :up:


En sneakpeak på counters på MMP siten....Ser ruggigt snygga ut tycker jag.  :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

A F

#12
Citat från: "Scipio"Hur mycket våld fick ni bruka för att lyckas med det?   :D

Tricket är att ställa folk inför fullbordade faktum. Fördelen med att kunna hela proceduren kring speltillverkning är att man kan leverera en tryckfärdig produkt till MMP och säga "varsågod..." och då minskar deras intresse av att dabba i den själva.

tinG

#13
Trevlig att kunna ställa regelfrågor till speldesignern på svenska!

Anders & Co.

Angående Wellesley's förmåga att flytta runt brigader utan order. Ni skriver att han betalar "commander MP's, not for such things as formation changes". Inkluderar detta 'facing changes'?

Nästa fråga gäller: Kan Wellesley flytta runt kavaleriet och artilleriet också eller gäller det bara infateribrigaderna? Regeln är lite annourlunda formulerad i de två regelböckerna, i Vimiero står det att kan kan flytta infanteriet.

Testade Vimiero solo efter min första regelgenomläsning. Mycket underhållande, mycket frustrerande att se sina franska attacker snabbt kontras av Wellesey's snabba runtskyfflande... Kul! Vilken jäkla terräng sen då! Och vad skall man göra åt dom där jobbiga 'skirmishers'?!?!
 :up:

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

#14
CiteraAngående Wellesley's förmåga att flytta runt brigader utan order. Ni skriver att han betalar "commander MP's, not for such things as formation changes". Inkluderar detta 'facing changes'?

Ledare har ingen facing, så han slipper det också, ja. Brigaterna betalar förstås som vanligt.

CiteraNästa fråga gäller: Kan Wellesley flytta runt kavaleriet och artilleriet också eller gäller det bara infateribrigaderna? Regeln är lite annourlunda formulerad i de två regelböckerna, i Vimiero står det att kan kan flytta infanteriet.

Ah. Jag är rätt säker på att han kan dra kanoner och hästar också, men där får Anders ge det definitiva svaret.

CiteraTestade Vimiero solo efter min första regelgenomläsning. Mycket underhållande, mycket frustrerande att se sina franska attacker snabbt kontras av Wellesey's snabba runtskyfflande... Kul! Vilken jäkla terräng sen då! Och vad skall man göra åt dom där jobbiga 'skirmishers'?!?!

Jägare är ett otyg :-) Kavalleri är väldigt bra mot jägare, om det inte vore för dessa berg...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"