Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire v.10 9 - 11 mars 2018

Startat av Rydfalk, 16 september 2017 kl. 11:15:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Fast PEricles på söndagen låter bättre
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet  5 februari 2018 kl. 22:46:14
Fast PEricles på söndagen låter bättre
Då kör vi på det. Ser om någon är sugen på att den fjärde spelaren.
"Randomization is too important to be left to chance"

David Sunnergren

Citat från: Scipio skrivet  5 februari 2018 kl. 21:45:32
Citat från: David Sunnergren skrivet  5 februari 2018 kl. 18:05:43
Gloomhaven vore jäkligt skoj och testa. Har bara hört om det.
Vi verkar vara 4 som är sugna på att spela Gloomhaven, ska vi boka in det på lördag klockan 15:00 kanske avatar_Andreas Lundin, G, D?

Citat från: David Sunnergren skrivet  5 februari 2018 kl. 18:05:43
Har inte hunnit läsa om alla titlar ännu så jag återkommer om övriga, men Pericles testar jag gärna
Ja avatar_Andreas Lundin lät också sugen så vi är tre, hittar vi en fjärde skulle man kanske kunna ta det på söndagen?

Låter fint.

Skriv upp oss på ett ledigt pass i filen. Mig spelar det ingen roll när det blir då jag inte har några större planer ännu

B_J_S

Citat från: Andreas Lundin skrivet 25 januari 2018 kl. 14:12:32
Jag tror att jag bäst gillar att på minikonvent av detta slag lira småkluriga flerspelarspel framför hjärngympaaktiga hex- och blippspel.

Några förslag? Jag är alltid på när det gäller COIN. Hade också varit kul att få släppa lös sitt Gloomhaven lördag kväll. Kanske göra det till en kampanj som vi kör på FF, årligen.

Håller med. Skulle vara skoj och spela flerspelarspel.
Hänger gärna på ett COIN spel och gärna också på Gloomhaven. Kampanjtänket låter bra.

Har också fått en släng av Phil Eklund feber. Så är gärna med på BIOS Megafauna.
Tar med BIOS Megafauna II och alla Phil spel jag har.
//Jonas

Delirium

:ultra:

Vi är åtminstone tre som vill ägna större delen av helgen åt krigsspel, den här gången: The Library of Napoleonic Battles http://www.napoleongames.com/tlnb

Finns slag som sväljer fler spelare, så om fler är intresserade kan det vara bra läge att testa. För de som inte är så bekanta presenterar jag ett spel i serien här: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=4001.0

Det lutar åt någonting ur Napoleon at Leipzig just nu: http://www.napoleongames.com/napoleon-at-leipzig men är inte helt spikat.

/Björn
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Rydfalk

COIN vore kul.
Så också Gloomhaven, om det dyker upp fler tillfällen.

/SMR
"Hoppas det regnar i sommar!"

B_J_S

Citat från: Delirium skrivet  6 februari 2018 kl. 10:02:48
:ultra:

Vi är åtminstone tre som vill ägna större delen av helgen åt krigsspel, den här gången: The Library of Napoleonic Battles http://www.napoleongames.com/tlnb

Det lutar åt någonting ur Napoleon at Leipzig just nu: http://www.napoleongames.com/napoleon-at-leipzig men är inte helt spikat.

/Björn

Det låter intressant. Skulle kunna tänka mig att vara med på ett Nappe kör också!  :up:
//Jonas

Delirium

Tjena Jonas, det vore roligt att ha med dig, vår plan är dock att köra ganska intensivt under 80-90% av konventet i och för sig.  :ultra:
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Granlid

Har en lucka under seneftermiddagen på lördagen, ca 15-19 (undantag för fika/middag).
Då vi har planer på att sätta upp Operation Mercury (GTS) på LinCon, så kanske någon vill lära sig systemet genom scenarion först?
Har kört det en del nu och kan lära ut.
Friendly fire isn't.

Scipio

Citat från: Granlid skrivet  6 februari 2018 kl. 21:40:42
Har en lucka under seneftermiddagen på lördagen, ca 15-19 (undantag för fika/middag).
Då vi har planer på att sätta upp Operation Mercury (GTS) på LinCon, så kanske någon vill lära sig systemet genom scenarion först?
Coolt! Jag har också en lucka just då och blir gärna lärd.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Granlid

Citat från: Scipio skrivet  6 februari 2018 kl. 22:09:50
Citat från: Granlid skrivet  6 februari 2018 kl. 21:40:42
Coolt! Jag har också en lucka just då och blir gärna lärd.  :)

Spikat! Fler får gärna vara med, kan sätta upp parallella scenarion där olika hamnar/flygplatser ska intas av tysken. Samt jag kan stå vid sidlinjen och hurra på.
Friendly fire isn't.

Mats Eden

rensarn

Tjaba!

Drog igenom allt som skrivits i denna tråd och såg lite titlar som verkade intressanta;
Battle for Stalingrad, Panzer Command, The Italian Campaign - Sicily och Leipzig.
Tar med mig Julian (som vanligt) och The Fall of the Third Reich (Compass Game).
Rensarn

rensarn

Oh, oh, oh!
Höll på att glömma några av de egna projekten:
Berlin-45 (baserat på France-40) och Lizaine
(ett annat idiottema) som är på idé-stadiet.
Rensarn

BjornH

Jag och Hornegård funderar på BCS, borde också passa utmärkt för 2 v. 2.