Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Advanced Tobruk System

Startat av potjemkin, 23 juni 2018 kl. 11:16:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

potjemkin

Har någon spelat det. Synpunkter, Tankar i Tacksam för Alla inlägg.
MvH Petter

Lars M Wistedt

Ett lite enklare ASL, foregangare till bade SL och ASL om jag minns ratt. Har haft det men inte spelat sa sardeles ofta da jag har ASL istallet.

Strv102r

Speladeset ursprungliga Tobruk på 80- talet. Kul stridssystem, men kartan...
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

P-O Jönsson

Advanced Tobruk System? Är inte det Ray Tapio's "Ful-ASL"?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

jerry

Ursprungliga Tobruk inköpt 1979 var anledningen till att jag hamnade i "krigsspelsträsket" häftigt med all träffmöjligheter på strv o att man bockade av förlusterna en efter en i kompanierna , så detaljerna var ett snäpp värre än tom ASL , men som du säger ...... KARTAN............ min store himmelske fader vilken gräslig karta.
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Strv102r

Citat från: jerry skrivet 15 juli 2018 kl. 10:04:00
Ursprungliga Tobruk inköpt 1979 var anledningen till att jag hamnade i "krigsspelsträsket" häftigt med all träffmöjligheter på strv o att man bockade av förlusterna en efter en i kompanierna , så detaljerna var ett snäpp värre än tom ASL , men som du säger ...... KARTAN............ min store himmelske fader vilken gräslig karta.

Gräslig vet jag inte. Men enastående monokrom!
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Citat från: Strv102r skrivet 15 juli 2018 kl. 16:45:04
Citat från: jerry skrivet 15 juli 2018 kl. 10:04:00

Gräslig vet jag inte. Men enastående monokrom!

Vill minnas att kartan motiveras med att terrängen runt Gazala är osedvanligt platt. Kanske det. Men det får ju vissa effekter på taktiken.

jerry

Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif