Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

OCS Burma

Startat av BigPapaBear, 11 november 2006 kl. 18:37:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Vad tycker folk om Burma?

Tanken på ett spelbart (då menar jag ytmässigt) OCS-spel är oerhört attraktiv, och jag måste erkänna att Asienområdet i min spelsamling är begränsad (mestadels pga bristande intresse).

Det som talar emot vid första intrycket är geografin. Att få fram supply måste vara ett smärre elände (Fager hintade nåt i den riktningen). Går det att utöva någon form av manöverkrigföring eller handlar det mest om utsvultna killar som sitter i grottor och skjuter på förbipasserande?
En mycket bitter liten man.

P-O Jönsson

Det är tokroligt! Har mitt utlånat till en kompis som jag försöker få att börja med OCS, anars hade jag gärna börja ett parti på direkten.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

BigPapaBear

Säg till bara Peo. Jag skulle grymt gärna prova det.

BigPapaBear

Råkade visst lägga en P500-beställning oxå...

P-O Jönsson

Det är alldeles förbaskat lätt att lägga beställningar via nätet. Beställde av en olyckshändelse DAK2 förra året. Muspekaren åkte fram över "order" knappen, å vips så hade hela beställningen gått iväg!

Doomfarer

MMP har inte P500.  :P

Kanske en P440 beställning i detta fallet?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BigPapaBear

Citat från: "Doomfarer"MMP har inte P500.  :P

Kanske en P440 beställning i detta fallet?

:roll:

A F

Citat från: "BigPapaBear"Vad tycker folk om Burma?

Det är sinnessjukt. Det är ett trefrontskrig i knasdjungel. Och det går att expandera med en fjärde front.  Det rockar. Överallt.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Det är sinnessjukt. Det är ett trefrontskrig i knasdjungel. Och det går att expandera med en fjärde front.  Det rockar. Överallt.

Fager och jag talar samma språk!  :up:

P-O Jönsson

Nu suger det rejält i OCS tarmen. Körde Eatg igår kväll, roligt, men Burma är nog roligare trots allt. Att en och annan division ryker där kan man rycka på axlarna åt, men när man blir av med en åsna i Burma så genomgår man en mindre kris!

A F

Citat från: "Peojon"Körde Eatg igår kväll, roligt, men Burma är nog roligare trots allt.

Hela spelet?  :cry:
På en kväll?  :cry:
Vem är din langare?  :cry:

BigPapaBear

Citat från: "Peojon"Nu suger det rejält i OCS tarmen. Körde Eatg igår kväll, roligt, men Burma är nog roligare trots allt. Att en och annan division ryker där kan man rycka på axlarna åt, men när man blir av med en åsna i Burma så genomgår man en mindre kris!

Den 6:e december får jag börja spela spel igen. Skola och flytt är ivägen. Sen ska jag bara spöa Anders i vårt pågående Tunisia-parti.  :D
Har du kvar suget efter det är jag fetpå!

P-O Jönsson

CiteraPå en kväll?

Visserligen bara Chir River sccenariot, men det var kul ändå. Tjutande Katjusja batterier och ryska tankkårer som krossar tyska alert battaljoner under sina larvband!

A F

Citat från: "Peojon"
CiteraPå en kväll?

Visserligen bara Chir River sccenariot, men det var kul ändå.

Det är något götterdämmerungkoolt med spel där man liksom av princip inte agerar med mindre än pansarkår.

sfclinken

"Förbeställ OCS Burma (reprint), era svin! Jag vill ha mitt ex å det saknas 19 beställningar..."

Sagt och gjort men nu får du ändra signatur Björn för det saknas bara 18 nu....

:ultra:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "