Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Advanced Tobruk System

Startat av silversixx, 11 maj 2009 kl. 13:20:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Halloj,
Jag och en vän var sugna på att spela lite squad-krig.
Men efter tragedin som var kombinationen pedagogik och ASL(SK) så la vi ner de planerna (-Eh, vad menar de? *blädder blädder blädder* -Men den här killen som gjort det här måste vara dum i huvudet *blädder blädder*).
Tills för ett tag sedan då min vän fick upp ögonen för ATS. Själv har jag varit lite skeptisk då Critical Hit verkar pumpa ut en konstant mängd produkter, en jättekass kombo om det är jag som börjar handla.
Nu undrar jag hur folk ser på systemet? Är det roligt/bra?
Finns det nån rekomendation när det gäller första köpet? Jag tänkte slå till på deras Basic Game II som var ungefär lika dyrt som ASL (SK).

Och när man är i farten, finns det nån som kan vara sugen på att skiljas från sina spel?

tinG

ÄR väl som ASL i skala.
Jag testade föregångaren Combat! från CH. jag tror att ATS har et liknande impulssystem, till skillnad mot ASL's PLayerTurn/Phasesystem.

Men plutonsstrid får du med AP's Pz.grenadier-system (som ingen verkar gilla), eller TCS (pluton-coy-bn).
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

silversixx

Mitt misstag Jonas, jag menade såklart squad-nivå :)

ulve

jag är positivt överaskad av Conflict of Heroes i den här skalan trots att jag spelar ASL. Men det kanske är för lite krom.

BigPapaBear

Okej... Fanni gillar inte ASL(SK). Då kanske det är dags för mig att prova det... :D
En mycket bitter liten man.

silversixx

Citat från: "BigPapaBear"Okej... Fanni gillar inte ASL(SK). Då kanske det är dags för mig att prova det... :D
Jag har inget emot det. Jag tycker däremot att reglerna är skriven av nån som kan ASL alldeles för bra, och pedagogik alldeles för lite ;)

Elias Nordling

CiteraJag tycker däremot att reglerna är skriven av nån som kan ASL alldeles för bra, och pedagogik alldeles för lite

Amen.

Min begränsade erfarenhet av ATS är att det är som ASL utan förkortningshysterin, men i gengäld skrivet av någon som inte kan forma en koherent tanke.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

silversixx

Hmm, ingen verkar ha större invändningar till ATS.
Får bli så att jag slår till på deras introduktions-set, vilket det nu är. Jag blir helt förvirrad och gråtarg över alla supplement som inte är supplement utan fulla regler som inte innehåller alla blippar med fel regler...

tinG

Är det inte deras historiska moduler man skulle vilja komma åt? Dom har snygga kartor.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

Citat från: "Elias Nordling"Min begränsade erfarenhet av ATS är att det är som ASL utan förkortningshysterin, men i gengäld skrivet av någon som inte kan forma en koherent tanke.

Toppen...

silversixx

Citat från: "tinG"Är det inte deras historiska moduler man skulle vilja komma åt? Dom har snygga kartor.
Det har de verkligen.
Men en prislapp på runt 1000:- per spel gör att man helst vill veta att det är ett bra spel innan.
Annars så kommer jag stå där med besvikelsen och tvingas säljas till Björn ;)

minke

Citat från: "silversixx"Men efter tragedin som var kombinationen pedagogik och ASL(SK) så la vi ner de planerna (-Eh, vad menar de? *blädder blädder blädder* -Men den här killen som gjort det här måste vara dum i huvudet *blädder blädder*).

Om du någon gång får intresse av att göra ett nytt försök med ASL-SK kan jag rekommendera Richfams tutorials. De är vad regelboken till ASL-SK borde ha varit.

De finns länkade till höger på denna sida t.ex.
http://triplepbf.blogspot.com/

A F

Tror att ATS inte skulle finnas om inte MMP var så tröstlösa på mänskliga rellationer. Vad jag förstått så är ATS i mångt och mycket ASL Open Scource. Så olika är spelen inte. Det handlar lika mycket om två olika sätt att se på "community" som det handlar om olika spel.

Elias Nordling

CiteraTror att ATS inte skulle finnas om inte MMP var så tröstlösa på mänskliga rellationer. Vad jag förstått så är ATS i mångt och mycket ASL Open Scource. Så olika är spelen inte. Det handlar lika mycket om två olika sätt att se på "community" som det handlar om olika spel.

Nu är det ju inte MMP som äger ASL, utan Hasbro, och MMP får förmodligen betala dyrt för att göra ASL-spel, vilket i sin tur förklarar varför de inte är så förtjusta i att andra får göra det gratis.

Och ATS och ASL är inte så himla lika i mekanismerna, mer i synsättet: hårdvarukåt hollywood med mycket litet intresse för mjuka faktorer och kommandostruktur.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Dagens ord: "hårdvarukåt".

:ultra:  :ultra:  :ultra:  :ultra:  :ultra:  :ultra: