Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Battle for Normandy, the

Startat av Andreas Lundin, 21 januari 2010 kl. 09:33:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Kreufeldt

Varför får jag alltid allting sist?

Delirium

Hade varit kul att se fram emot men 150 bucks är lite saftigt för tillfället...
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Snowfox

Citat från: "Nick":D Spelet är här!
 :evil: Jag kan nu sälla mig till skaran som utbrister "Tullmongon"

Räknat på 150 USD  plus frakt? Grattis....eller inte.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Nick

Citat från: "Snowfox"Räknat på 150 USD  plus frakt? Grattis....eller inte.

204 pengar blev det. P500 pris 100 dolares plus 50 i frakt. Suck.

Tommy Röhs

Citat från: "Nick"
Citat från: "Snowfox"Räknat på 150 USD  plus frakt? Grattis....eller inte.

204 pengar blev det. P500 pris 100 dolares plus 50 i frakt. Suck.

Jag fick betala 396:-    
Så du kom billigt undan....

BigPapaBear

Citat från: "Kreufeldt"Varför får jag alltid allting sist?

Guds straff för att du inte sover med händerna på täcket?
En mycket bitter liten man.

Kreufeldt

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Kreufeldt"Varför får jag alltid allting sist?

Guds straff för att du inte sover med händerna på täcket?
Vafan, räckte det intemed att jag behöver raka handfaltorna?!

jonjac

Känns som att hela den här tråden hittentills borde passat i shopping-forumet. När kommer den första spelrapporten eller recensionen?

Scipio

396:- vart avgifterna till gränsvakterna.

Osäker på varför jag köpte det egentligen när man har TKG och sitter och hoppas på Atlantic Wall 2.
Fast det är klart att ett monster spel är ju ett monsterspel.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

CiteraOsäker på varför jag köpte det egentligen när man har TKG och sitter och hoppas på Atlantic Wall 2.

Jag sitter och funderar samma sak. Efter att ha läst regelboken till BfN en gång nu, så börjar jag inse hur jäkla bra TKG är.

Däremot finns det en fördel med BfN. Mindre scenarier med bataljonsenheter kan vara intressant att utforska (som slaget vid Cherbourg, eller Operation Epsom).
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Snowfox

>Däremot finns det en fördel med BfN. Mindre scenarier med bataljonsenheter kan vara intressant att utforska (som slaget vid Cherbourg, eller Operation Epsom).

Just det här är vad som skiljer ett bra monsterspel från de mediokra, bra en och tvåkartorssenarier.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

Eller så är det i småscenariorna man inser hur tomt spelet egentligen är. Så kände jag i alla fall med Danny Holtes förra spel D-Day, från Critical Hit.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Snowfox

Citat från: "Elias Nordling"Eller så är det i småscenariorna man inser hur tomt spelet egentligen är. Så kände jag i alla fall med Danny Holtes förra spel D-Day, från Critical Hit.

Fast,,,D-Day är ju ett tvåkartorsspel, kallar du det monsterspel? Du har definitivt spenderat för mycket tid bland VPG:s spel, ut i verklighetn Elias, ut i verkligheten med dig!  :wink:

Elias Nordling

Det är inte ett monster, men principen gäller ändå. Och så har det ju dessutom samma konstruktör som detta spel. Efter att ha spelat två ointressanta Normandie-spel av honom kände jag att jag inte skulle satsa på ett tredje för femtonhundra spänn och hoppas på att jag plötsligt skulle gilla hans spel när man fick tre gånger fler brickor att skyffla.

Jag ser mig gärna motbevisad.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Snowfox

Jag kan förstå att du känner tveksamhet inför designen efter de tidigare försöken. Det var en intressant associationskedja som triggade dig.  :)

Brukar inte GMT vara snabba med att lägga upp reglerna som living rules på sina spel? Det finns ju ingenting att ta del av på deras hemsida.