Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Wacht am Rhein II (DG)

Startat av tinG, 13 juni 2006 kl. 19:04:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

CiteraAv någon anledning sitter jag plötsligt och sätter upp kampanjstarten för 21 dec på vardagsrumsbordet.  
Det här spelet har en märkligt mäktig dragningskraft...

Strålande! Jag kommer över! Eller, nej förresten, jag har ju ett annat liv också. Attans!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Kan nån som sitter på Cyberboard dubbelkolla ifall det är den här filen som är korrekt? Den är bara listad som Wacht Am Rhein, men med DG som "Author".

http://loakes.game-host.org/limeyyankga ... n_V1.0.zip

Om filen funkar så har du och jag en internetspeldejt i höst Jonas :)

tinG

Citat från: "silversixx"Kan nån som sitter på Cyberboard dubbelkolla ifall det är den här filen som är korrekt? Den är bara listad som Wacht Am Rhein, men med DG som "Author".

Men du har väl fått min inbjudan till face-to-face spelande på Orust?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

silversixx

Citat från: "tinG"
Citat från: "silversixx"Kan nån som sitter på Cyberboard dubbelkolla ifall det är den här filen som är korrekt? Den är bara listad som Wacht Am Rhein, men med DG som "Author".

Men du har väl fått min inbjudan till face-to-face spelande på Orust?
Japp, men jag kan inte tyvärr :(
Alla har inte förmågan att trolla bort familjen ;)

tinG

Citat från: "silversixx"Japp, men jag kan inte tyvärr :(
Alla har inte förmågan att trolla bort familjen ;)

Ta med familjen! Vad kan en weekend på Nösunds Värdshus kosta? Ligger bara några kilometer från WaR-HQ't i Strand... Det är ni säkert värda allihopa!
 :D
-- Napoleon Bonaparte

silversixx

Tror säkert att en 3-månaders bebis uppskattar saker som natur osv...
Tanken var att lura iväg de till fjällbacka, men sen kom jag på att huset där behöver ungefär ett halvår för att bli varmt, så no good.

tinG

Citat från: "tinG"Av någon anledning sitter jag plötsligt och sätter upp kampanjstarten för 21 dec på vardagsrumsbordet. :oops:
Det här spelet har en märkligt mäktig dragningskraft...

21 Dec setupen ser fantastiskt spännande ut. Sikket kaos!

I norr står 12SS.PzD och slickar såren efter Krinkeldt-Rocherath striderna, en massa steplossar. 12.VGD är i stort sett död till 75 procent. KG Peiper isolerad i Stoumont/La La Gleize och huvudelen av 1SS.PzD står sydost om floderna Ambléve och Salm som hålls av starka amerikanska förband: 82.AbnD & 30.ID. Malmedy oåtkomligt för Skorzney's låtsaspantrar i 150PzBde. Elsenbornhöjderna hålls i ett säkert grepp av veteranerna ur amerikanska V.Corps. Bakom 1SS.PzD rullar 9SS.PzD och Führer Begleit Bde fram mellan Malmedy och St.Vith.

St.Vith hålls av resterna ut 106.ID, 112/28.ID, 7.ArmD samt ett Combat Command ur 9.Arm. Två tyska volksgrenadiersdivisioner belägrar utan möjlighet att bryta sig in utan omfattande förstärkningar. Kanske behövs 6SS.PzArmee´s fräsha pansar här?

116.PzD avancerar mot nordväst och kommer strax stöta ihop med US 3.ArmD vid Hotton. Från norr marscherar dock US 84.ID in bakom den tunna amerikanska linjen.

US 101.Abn & 10.ArmD i Bastogne omringas av en hästsko formad av 2.PzD, Pz.Lehr, 26.VGD och 3.FsjD. Underhållslinjen mot sydväst kommer snart att stängas av. 7.Armee gräver ställningar söder om Our-Sauer och här ser både tyskar och amerikaner svårt härjade ut efter de första fyra dagarnas strider.

Mycket action väntar den som väljer att öppna WaR från denna startpunkt!

(Klipper nu de sista blipparna inför årets WaR-event på Orust i november.)
-- Napoleon Bonaparte

JanK

Betyr det at vi skal starte på 21 Dec på Orust ? Går det an å si noe om hvordan setup'en ser ut i forhold til victory condtions. Tas det høyde for i victory conditions at tyskerne etterhvert blir tvunget over på defensiven ?

Er det forresten noen som ha meldt seg på til Orust ennå ?

tinG

Citat från: "JanK"Betyr det at vi skal starte på 21 Dec på Orust ? Går det an å si noe om hvordan setup'en ser ut i forhold til victory condtions. Tas det høyde for i victory conditions at tyskerne etterhvert blir tvunget over på defensiven ?

Det är inte avgjort, det beror väl på hur många spelare vi får ihop. Vi får komma till consensus när vårt team är färdigbyggt. Jag har inget emot en dec 16 start.

CiteraEr det forresten noen som ha meldt seg på til Orust ennå ?

Snålt än så länge...

- Jan Kristian
- Jonas
- Fredrik från fredag fm.
- Roger (hoppas verkligen på att han kan)

.... kommer Dag med?
-- Napoleon Bonaparte

JanK

Dag er midt i oppussing og innflytting så for han så passer dette ikke.

Delirium

Nösund är riktigt vackert, vi har varit på konferens där två gånger. Säkerligen inte billigt alls.

Synd att jag missar WaR. Är det aktuellt på Galore så är jag på!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

silversixx

Citat från: "Delirium"Är det aktuellt på Galore så är jag på!

Det blev det nu! ;)

tinG

Citat från: "JanK"Dag er midt i oppussing og innflytting så for han så passer dette ikke.

Aj, aj då.... Det börjar se mörkt ut vad det gäller deltagandet.

1. Jan Kristian
2. Jonas
3. Fredrik H
(4. Roger)
(5. Fredrik S)

Har ej svarat ännu:
Kristian L
Anders Q

I värsta fall blir vi bara tre spelare. Vad blir det då?

HJÄLP! Finns det ingen som vill spela WaR i november?
-- Napoleon Bonaparte

silversixx

Jag vill spela... Kan vi inte dra det på föreningen då? Och försöka ha ett relativt tempo? Självklart med inbjudna marathon med de norska herrarna :up:

Och tar vi det på sommaren och i din sommarstuga så kan jag ta båten upp med Björn och andra västboende herrar ;)

tinG

Citat från: "silversixx"Och tar vi det på sommaren och i din sommarstuga så kan jag ta båten upp med Björn och andra västboende herrar ;)
Vi tar det på båten!  :up:

Vi kan definitivt ta det på föreningen, men nu är det AETO et al för hela slanten!
-- Napoleon Bonaparte