Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelsrummet på LinCon 2008

Startat av BigPapaBear, 18 mars 2008 kl. 10:57:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

pelle

Var det någon som funderade på GD40? Jag är nog lite sugen på det ändå. Kanske bäst i så fall att man sätter sig och ritar opsheets i förväg så det blir mer tid att spela? Jag vill minnas från tidigare TCS-partier på FF att en halv dag minst brukar försvinna för att man ska sitta och rita opsheets innan en enda bricka blir flyttad.

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"Vi får se om vi kan få till ett Bitter Victory, Roger. Charmigt litet spel.  :up:
Jaså, det låter bra! Ska bara puncha brickorna.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Jag trodee att jag skulle kunna vara på lincon hela helgen, men nu blir det att jag kommer upp torsdag och stannar två da'r. därför tror jag inte att GD' 40 hinns med. Men om folk har en annan åsikt ställer jag upp.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

pelle

Jag vet faktiskt inte. Jag är inte heller där hela tiden. Om man inte tar med några optional-enheter så är det i alla fall betydligt färre blippar att skyffla runt än i något TCS jag har kört tidigare, men hur långt man hinner vågar jag inte gissa. Någon annan som vågar säga något?

pelle

Kom på att större delen av fredagen försvinner för mig. Kan tänka mig att lägga ned GD40-planerna.  Packar väskan med diverse max-speltid-12-timmar-spel i stället. Det är inte så tokigt att fylla ut ett par dagar med diverse sådana faktiskt.

BigPapaBear

Citat från: "pelle"Packar väskan med diverse max-speltid-12-timmar-spel i stället. Det är inte så tokigt att fylla ut ett par dagar med diverse sådana faktiskt.

Amen! Perfekta konventsspel.  :up:
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

Citat från: "Scipio"
Citat från: "f98alda"
Citat från: "Scipio"Ingen som nappar på något av det jag har i vill-spela-säcken?

Om det inte blir något Iron Tide, så spelar jag givetvis gärna nåt annat. (Men planen är väl fortfarande att spela Iron Tide?)
Jo Iron Tide står högst upp på listan, men det kräver ivarjefall fyra spelare och det var inga som har nappat ännu så det är nog dags för att sätta upp en reservplan om man vill hinna läsa regler och veta vilka alternativ som kan plockas med.

Ett alternativ skulle kunna vara att satsa på att köra 10 dygns kampanjen om det dyker upp intresserade spelare på plats och inget annat större har påbörjats.

NAPP!
Om du vill lär mig Iron Tide, eftersom jag inte fann några regler på nätet.
Jag kommer upp torsdag morgon och kör fredag kväll.
Så tyvärr bara två dagar, men vilka dagar! :up:

BernadotteOnline

Citat från: "Scipio"Ingen som nappar på något av det jag har i vill-spela-säcken?

Om det inte blir något Iron Tide, så spelar jag givetvis gärna nåt annat. (Men planen är väl fortfarande att spela Iron Tide?)
Jo Iron Tide står högst upp på listan, men det kräver ivarjefall fyra spelare och det var inga som har nappat ännu så det är nog dags för att sätta upp en reservplan om man vill hinna läsa regler och veta vilka alternativ som kan plockas med.

Ett alternativ skulle kunna vara att satsa på att köra 10 dygns kampanjen om det dyker upp intresserade spelare på plats och inget annat större har påbörjats.

NAPP!

Scipio

Citat från: "BernadotteOnline"NAPP!
Oj när man precis gett upp hoppet så...   :up:
Det är inget problem att lära ut reglerna. Det är ett av de mest väldesignade reglerna jag någonsin sett. Mycket kort regelbok men fortfarande med de problem och beslut som man kan förvänta sig att behöva brottas med.

Jag tror vi gick igenom reglerna på 15-20 min på GothCon.

Då skulle vi helst behöva en spelare till men det bör inte vara omöjligt att hitta en spelare till ivarjefall på plats.
Annars så kan det gå att köra en amerikan mot två tyskar i värsta fall?

Mitt sökande efter medspelare till de andra spelen jag har kvarstår dock fast på onsdag kväll och lördag-söndag.

Kom igen St-Lo nån? Kickass-spel om det finns något och tar inte mer än 8 timmar eller så.

f98alda

Citat från: "Scipio"Annars så kan det gå att köra en amerikan mot två tyskar i värsta fall?

Den utmaningen tar jag om vi inte hittar någon mer spelare.

CiteraKom igen St-Lo nån? Kickass-spel om det finns något och tar inte mer än 8 timmar eller så.

Om du vill förklara reglerna så tar jag den utmaningen också... :)

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Scipio

Citat från: "Scipio"Annars så kan det gå att köra en amerikan mot två tyskar i värsta fall?

CiteraKom igen St-Lo nån? Kickass-spel om det finns något och tar inte mer än 8 timmar eller så.

/Alexander
Taget och taget!   :up:

thermopylai

Citat från: "thermopylai"
CiteraIngen som nappar på något av det jag har i vill-spela-säcken?

Jag skulle kunna tänka mig Iron Tide, Triumph of Chaos eller Third World War, speciellt om det går att spela klart på en heldag (inte TWW, va?) och reglerna finns på nätet så jag kan läsa på i förväg. Tar det flera dagar behöver jag planera lite.
Vad sägs om att köra TWW: Battle for Germany en av dagarna?
Torsdag till exempel?

Har som grundplan att spela Gå på på torsdag om det finns plats. Och om jag förstått senare diskussion kör ni Iron Tide tor-fre. Jag är på ett TWW nån annan dag om du hinner.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

BernadotteOnline

/Alexander
Taget och taget!   :up:

Annars spelar vi "Remember the Maine!" eller så.
Det finns flera i din hög som jag skulle spela närsom.

Scipio

Citat från: "BernadotteOnline"Annars spelar vi "Remember the Maine!" eller så.
Det finns flera i din hög som jag skulle spela närsom.
:up:

BernadotteOnline

Citat från: "Scipio"- St. Lo
- FAB: Bulge
- Remember the Maine
- Red Sun Rising
- Waterloo: Fate of France

Ta med Waterloo: FoF om det inte är för mycket besvär.
Har just läst reglerna och det verkar snabbt och enkelt.

Spelar dock hellre IT eller RtM.