Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Great War in Europe (GMT)

Startat av BigPapaBear, 24 juni 2006 kl. 00:46:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Toppen!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

CiteraHoppsan, skrev fel, vi har avslutat STRAT E, inte D, viss skillnad. Än så länge tror jag faktiskt att det är ett bra konventsspel, men jag är mer tveksam än tidigare att det går att avsluta (om vi inte klantar oss i förtid alltså).

Jag spelade det med 4 spelare på konvent, det tog mer än tre dagar, och jag tror att spelet tog slut 1916 eller så när jag som ryss stod i Budapest och tysken kastade in handduken.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Det tar antagligen mer än ett konvent att spela färdigt, det börjar jag bli övertygad om, frågan är hur långt man kan hinna.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Delirium

Vi körde fyra turns av detta i fredags. Jag stod med ett knippe tyskar i två hexar bredvid Paris och hade outflankat hela linjen, i gengäld var 15 divisioner på väg in som förstärkning i förorterna, så det hade aldrig fallit. På östfronten hade Fannis 1:2-anfall tagit ut sin rätt och ryssarna blött rätt kraftigt, men hade fortfarande obegränsad manpower.

Tror vi kände att man inte riktigt tar spelet på allvar, även om det har ett par förmildrande omständigheter som gör att man gillar det lite grann. Ungefär som en Van Damme-film konstaterade vi. Det lär dröja innan det plockas fram igen.

silversixx

Hepp-Hepp!
Det var faktiskt som sämst 2:1...

Andreas Lundin

CiteraDet lär dröja innan det plockas fram igen

...när jag kom hem från Galore öste jag ut alla mina sorterade counters från spelet i en stor zip-lock. Kanibaliserade counter-traysen till Battle for Normandy stället. första steget mot en försäljning av spelet. Någon intresserad?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Skriv en post i Säljforumet istället, tror inte den här tråden är så bra reklam. ;)

silversixx

100 spänn? ;)