Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Lincon 2010

Startat av Tommy Röhs, 18 februari 2010 kl. 11:51:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"Jag har lärt många spela OCs, men jag gissar att jag är uppbunden med LGG. Roger, är det möjligt att spela LGG och samtidigt lära någon OCS vid ett sidobord?
Det är nog inte jättetroligt förutom när vi tar pausar isf. i och med att LGG är rätt så interaktivt och att man därför måste närvara när dom andra spelarna gör sina drag osv.
Fast det är nog inte något problem då det alltid brukar spelas ett eller flera OCS-partier av stockholmarna som brukar dyka upp varje år.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Jag dyker in på torsdag, antagligen vid 12-snåret men det ligger inte i mina händer. Lobbar för fler Götelaborgare.

Dock finns det en klar risk att jag måste ge mig av till Stockholm på lördagen (familjeskäl). Om det råkar vara så att någon vet någon ståkkålmare som är på väg hem redan på lördag och vill ha (betalande) passagerare i sin bil får ni gärna skrika till, allt för att jag ska slippa SJ.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

MB

Hur ser det ut för The Battle for Normandy på Lincon? Jag kommer till att finnas på plats torsdag eftermiddag.

Andreas Lundin

LGG för mig. Således inget tBfN för mig. Men jag ser gärna på. Spelet är en pärla!  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

Var det någon som var intresserad av spela mitt arrangemang, Musket and Pike i 6mm?

Jag har förgäves försökt få tag på min kontakt bland arrangörerna, för att få reda på vem eller om någon anmält sig. Känns lite olustig att åka upp och arrangera i blindo.

Hoppas någon är på!
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Delirium

Jag är intresserad.

Det här är en anledning varför jag skrev som jag gjorde för ett tag sedan om Lincon för övrigt, mycket stora kommunikationsproblem.

Engelbrekt

Citat från: "Delirium"Jag är intresserad.

Det här är en anledning varför jag skrev som jag gjorde för ett tag sedan om Lincon för övrigt, mycket stora kommunikationsproblem.

Skoj, vi kommer upp på torsdag tidig eftermiddag, sätter upp planen och kör introduktion och spelstart på kvällen.  

Jo, jag vet, jag har också känt en viss brist i informationen. Det var därför jag ville ha kontaktuppgifter av arrangörerna till de som anmält sig, så man kan snacka direkt med spelarna. Dock har jag fått bra och vänlig hjälp när jag väl fått tag på arrangörerna.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Tommy Röhs

Citat från: "MB"Hur ser det ut för The Battle for Normandy på Lincon? Jag kommer till att finnas på plats torsdag eftermiddag.

Uppsättning av spelet börjar Onsdag kväll. Vi drar igång med spelandet så snabbt som möjligt.

Så......

Vilka är intresserade?

Scipio

Nu är det inte många dagar kvar.
LGG-gänget drar igång på onsdag också precis som dom andra riktiga krigsspelarna gör.   :up:

MB

CiteraSå......

Vilka är intresserade?

Vi är på Lincon cirka kl. 14 på torsdag. Kan jag hoppa in då?

/Magnus

Rydfalk

Jag kommer också ta mig dit till onsdagen. Kommer att ta med mig en hyfsad mängd plexiglas (eg. plast) för dem som inte vill släpa sånt med sig.

Tyvärr vet jag inte vilken sal vi får - dvs vad man ska skriva på info/reklamlapparna... men det är väl bara att sniffa efter doften av blippar så kommer man rätt.

Förra året var vi i T31 - för vad det är värt...

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Vi har fått in en stor mängd militärhistoriska böcker till auktionen - drygt 50 stycken. Vi kommer att lägga upp en lista innan LinCon för er som inte kan/vill gå på auktionen eller vill komma med ett erbjudande ni inte kan tacka nej till  :wink:

För er som kan gå på auktionen så kan det mycket väl bli ett par mycket prisvärda paket. Har inte sett hur böckerna ser ut men killen som säljer har tidigare sålt massor med spel av god kvalitet.

Mer info på Shopping inom kort.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Citat från: "Scipio"Nu är det inte många dagar kvar.
LGG-gänget drar igång på onsdag också precis som dom andra riktiga krigsspelarna gör.   :up:

Om ni är riktiga krigsspelare, varför spelar ni inte ett riktigt spel?  :P

Scipio

Citat från: "Delirium"
Citat från: "Scipio"Nu är det inte många dagar kvar.

Om ni är riktiga krigsspelare, varför spelar ni inte ett riktigt spel?  :P
Vi spelar riktiga spel  för män. Du pallade ju inte med  det sist du skulle försöka i varje fall...

- Ånej jag måste läsa regler, ånej det tar lång tid att ställa upp, ånej det tar lång tid att spela...  
Det var något sånt det lät vill jag minnas. :P

Delirium

Jaja, hoppas eran sinnesförvirring går över snart så vi kan spela något vettigt nästa konvent!  8)