Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 18 Gäster tittar på detta ämne.

P-O Jönsson

Senaste ASL Journal.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

yvig

Citat från: "Peojon"Senaste ASL Journal.

Fick också den idag. Till skillnad från tidigare har den lite tunnare papper som dessutom är blankt. Kvaliteten är dock riktigt bra och upplösningen på bilderna är helt outstanding. Det bästa jag har sett i dessa sammanhang. Dock skulle jag egentligen föredra de äldre men det är väl mest för att de känns lite gammaldags och genuina på nåt sätt. De fortsätter med artiklar riktade till nybörjare vilket jag tycker är bra eftersom man är nybörjare ganska länge i ASL och riskerar att stanna där om man inte anstränger sig och där har artiklar om taktik sin plats.

I övrigt är det dags för sista delen i hösten stora krigsspelsdrive för mig. Månadens inköp är tänkt att bestå av:

Sweden fights on
Bomb Alley
Midway (också SWWAS)

Doomed battalions (ASL)
ASL actionpacks typ 4-8

Det innebär den sista pushen för att komplettera mitt ASL och härdanefter är jag hyfstat uppdaterad och kan handla allteftersom de nya modulerna publiceras. Vad man väntar på där just nu är väl främst Rising Sun och Finska modulen.

Min ekonomi kommer vara mycket glad över ett lugnare tempo. Någon typ av lagringssystem typ Raaco eller planolådor för ASL får det nog bli också förresten.

Pierre

Spontan-köpte Combat Commander efter att ha läst lite recensioner och läst regelboken online. Verkar vara ett bra spel att introducera polare till lättare krigs-spel. Har en polare som är sugen på att testa ASL men jag är alldeles för lat/okunnig för att kunna bli en bra lärare så förhoppningsvis kan detta bli ett bra supplement.

jerry

Citat från: "Pierre"Spontan-köpte Combat Commander efter att ha läst lite recensioner och läst regelboken online. Verkar vara ett bra spel att introducera polare till lättare krigs-spel. Har en polare som är sugen på att testa ASL men jag är alldeles för lat/okunnig för att kunna bli en bra lärare så förhoppningsvis kan detta bli ett bra supplement.

Angående ASL, ni vet väl att Borås är ett riktigt ASL-näste ?
En av Sveriges ASL-kungar bor där , samt att samme kille säljer ASL-prylar över nätet.

http://www.aslsweden.com/
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Pierre

Citat från: "jerry"
Citat från: "Pierre"Spontan-köpte Combat Commander efter att ha läst lite recensioner och läst regelboken online. Verkar vara ett bra spel att introducera polare till lättare krigs-spel. Har en polare som är sugen på att testa ASL men jag är alldeles för lat/okunnig för att kunna bli en bra lärare så förhoppningsvis kan detta bli ett bra supplement.

Angående ASL, ni vet väl att Borås är ett riktigt ASL-näste ?
En av Sveriges ASL-kungar bor där , samt att samme kille säljer ASL-prylar över nätet.

http://www.aslsweden.com/
Jodå det vet jag, gissa vem det var som drog in mig i träsket.

Kanger

Är nu lycklig ägare av Red Winter, A day of Heroes och The Blitzkrieg Legend. Julen är räddad.

Strv102r

MMPs Battle Above the Clouds. 178 pix till statskassan.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

totte30

AH Rail Baron, bokförs på nostalgikontot. CRI & P och SAL väcker minnen till liv :D
Spelar:  Clash of Giants II

dagon

Saints in Armor från GMT. Ingen tullavgift - tullen är kanske schysstare här i Finland?
För Kung och Fostervatten

P-O Jönsson

Saints in Armor här också, och utan tull även i Solna.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Elias Nordling

Saints in Armor, med 180 kr tull.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Nations in Arms från Compass Games. Utan tull, mitt första spel på länge från andra sidan som inte kostat skjortan att lösa ut. 750 spänn för spelet inklusive frakt med leverans på dryga veckan känns faktiskt helt okej.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Strv102r

Citat från: "Elias Nordling"Saints in Armor, med 180 kr tull.

Dito. Och dito! Ibland kan det vara konsekvent, eller om det var en slump...
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

yvig

Fick just hem ASL annual 89, 92 och 93a som jag köpt på tradera. Var lite tveksam först till om de tillför nåt men blev väldigt positivt överaskad! Väldigt trevliga skrifter i kanonskick. Läsvärt trots åldern.

Snowfox

I december rasar paketen in.

Nations in Arms med tull på strax över 400 pix
Saints in armor utan tull

Gunslinger (AH), beg
Fredrick the great (AH), beg, ståtar med andra spelet där jag slitit ut brickorna
Chickamauga, (West End), beg

I mellandagarna landade senaste numret av Against the Odds med spelet Guns of the Askari (kampanjen in östafrika under första världskriget) och Paper Wars 77 med spelet Anzio (Operation Shingle) som ser intressant ut.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.