Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2008

Startat av Mattias Rönnblom, 12 februari 2008 kl. 00:22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

tinG

Citat från: "Elias Nordling"Whistling Death är det enda spel jag känt mig för dum för att spela. Diagrammet för hur många rörelsepoäng som måste spenderas i horisontell förflyttning i vertikal förflyttning, hur många man kan VÄLJA att spendera horisontellt och vertikalt, och hur många man får gratis i respektive riktning, beroende på vilken flygvinkel man har, allt markerat med större än, mindre än, streck över, streck under, fetstil, kursiv och annat hemligt kodspråk, tog knäcken på mig.
:lol:

Jag har klarat av att ta mig igenom två pbem-dogfights (quick start versionen) med Fighting Wing så jag trodde att jag var smart. Men...

CiteraThe Habit of Victory
Är ett spelsystem som JAG känner mig för dum för att spela! Men kanske kan jag få en chans att komma över 'tröskeln' på FF'08. Jag skulle gärna vilja köra ett scenario på riktigt. Dessa spel funkar dåligt solitärt...

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

46 föranmälda! Det luktar nytt deltagarrekord, eller?  :up:
En mycket bitter liten man.

Mattias Rönnblom

Så här har det sett ut förut med avseende på föranmälningar:
2003: 20 personer
2004: 27
2005: 42
2006: 40
2007: 46

Hur många vid blev till slut har vi lite sämre koll på. :)

Rydfalk

För vår planering skulle det vara bra med en koll på de stora spel som ni planerar att sätta upp på FF-08. Kan ni som vill sätta upp ett monsterspel eller annat som kräver lite mer bordsutrymme göra ett inlägg här på listan så kan vi garantera er plats. TDC har vi redan naturligtvis redan tagit med i vår oerhört nogranna detaljplan  :P

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

CiteraJag har klarat av att ta mig igenom två pbem-dogfights (quick start versionen) med Fighting Wing så jag trodde att jag var smart. Men...

Innehåller quick-start-reglerna det fruktade cirkeldiagrammet som jag refererar till?

CiteraThe Habit of Victory Är ett spelsystem som JAG känner mig för dum för att spela! Men kanske kan jag få en chans att komma över 'tröskeln' på FF'08. Jag skulle gärna vilja köra ett scenario på riktigt. Dessa spel funkar dåligt solitärt...

Kevin Zucker har en förmåga att göra de enklaste system komplicerade utan att de lyfter mer för det. Se t ex Four Lost Battles, som är et hottat Napoleon's Last Battles, som i princip är Blue & Grey med ett rudimentärt ordersystem. Det lyckas han ge 24 sidor regler utan att lyckas tillföra mer information, men väldigt mycket mer ord. Så jag förstår hur du känner.

Men om man genomskådar hans regelskrivande och inte har så stor respekt för att han vet vad han håller på med alla gånger är spelen i grunden ganska enkla.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraJag har klarat av att ta mig igenom två pbem-dogfights (quick start versionen) med Fighting Wing så jag trodde att jag var smart. Men...

Innehåller quick-start-reglerna det fruktade cirkeldiagrammet som jag refererar till?

Japp!  :P

CiteraMen om man genomskådar hans regelskrivande och inte har så stor respekt för att han vet vad han håller på med alla gånger är spelen i grunden ganska enkla.

Bara som en så enkel sak om den tilltraslade reglen om att reparera broar i HoV... När man ställer en fråga på CSW så visar det sig att designern inte spelar som reglerna beskriver... verkar knappt som om han läst regeln, utan spelar som han alltid har gjort!

*Suck* Nå, vad sägs om ett HoV-test på FF? Ett av kampanjscenariona borde man väl kunna hinna med på några timmar, kanske redan på fredagkvällen?

Jonas
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

CiteraBara som en så enkel sak om den tilltraslade reglen om att reparera broar i HoV... När man ställer en fråga på CSW så visar det sig att designern inte spelar som reglerna beskriver... verkar knappt som om han läst regeln, utan spelar som han alltid har gjort!

Zucker i ett nötskal. Man får litet bilden av en virrig gammal magister som bara förvirrar mer ju mer han utviker sin förklaring.

Citera*Suck* Nå, vad sägs om ett HoV-test på FF? Ett av kampanjscenariona borde man väl kunna hinna med på några timmar, kanske redan på fredagkvällen?

Gissar att det inte blir jättesent på fredagen då det finns vissa andra traditioner som förmodligen skall hållas på, men jag är på.

tinG

Citat från: "Elias Nordling"Gissar att det inte blir jättesent på fredagen då det finns vissa andra traditioner som förmodligen skall hållas på, men jag är på.

Nice! Då gäller det alltså bara att samla ihop all errata/faq och lösa frådar från csw...

Antar att det är det legendomspunna Fagerska Lustslottet som distraherar herrn...  :D
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "Rydfalk"För vår planering skulle det vara bra med en koll på de stora spel som ni planerar att sätta upp på FF-08. Kan ni som vill sätta upp ett monsterspel eller annat som kräver lite mer bordsutrymme göra ett inlägg här på listan så kan vi garantera er plats. TDC har vi redan naturligtvis redan tagit med i vår oerhört nogranna detaljplan  :P

/Mikael

OCS: Sicily - två kartor.
En mycket bitter liten man.

bambaladam

Citat från: "Rydfalk"För vår planering skulle det vara bra med en koll på de stora spel som ni planerar att sätta upp på FF-08. Kan ni som vill sätta upp ett monsterspel eller annat som kräver lite mer bordsutrymme göra ett inlägg här på listan så kan vi garantera er plats. TDC har vi redan naturligtvis redan tagit med i vår oerhört nogranna detaljplan  :P

/Mikael

Hej Micke!

Jag och Peo tänkte spela Saga of the 1st Airborne, vi kommer då ställa upp ca ett halvt TDC. Jag vet inte om Peo är anmäld till TDC men vi kör i alla fall.

Hoppas det passar in bra i planeringen.

/Jan

Vvornth

Måste flytta till min nyinköpta lägenhet helgen Friendly Fire 2008 går. alternativet var en dubbelhyra med extra utgift på 4000 pix. Jag kände efter länge och hårt men är nog så illa tvungen att avböja att åka till Linköping även om det är jävligt surt.  :cry:

Hoppas det blir drag i Devil's cauldron ändå utan mig.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Elias Nordling

CiteraNice! Då gäller det alltså bara att samla ihop all errata/faq och lösa frådar från csw...

Eller läsa reglerna och sedan "make it up as you go". Funkar ofta bättre med Zucker.

Tommy Röhs

/Mikael

Jag tar med mig Highway to the Reich 2
Om det finns någon som är intresserad så sätter vi upp ett scenario

//Tommy Röhs

Rydfalk

Citat från: "bambaladam"Jag vet inte om Peo är anmäld till TDC men vi kör i alla fall.

Hoppas det passar in bra i planeringen.

/Jan

Jajamen! Det blir säkert jättebra!

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

P-O Jönsson

Jag har faktiskt nu spelat intro scenario 1 i Whistling Death, och plöjt QS reglerna tre gånger, och snart har jag läst de första 30 sidorna i stora regelboken. Börjar knäcka Elias cirkeldiagram nu!
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards